Uloga odgojitelja u procesu rane intervencije u radu s djecom s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 643193)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grbac, Ivana ; Maček, Nataša
hrvatski
Uloga odgojitelja u procesu rane intervencije u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Osnovni cilj ovog rada je teorijski prikazati ulogu i važnost uključenosti odgojitelja u procesu rane intervencije. Teorijska razrada uključuje definiranje rane intervencije kao djelovanja koje se sastoji od multidisciplinarnih postupaka za djecu od rođenja do polaska u školu kojima se promiče djetetovo zdravlje, blagostanje, potiče razvoj sposobnosti, umanjuju razvojna zaostajanja, uklanjaju postojeći ili sprječavaju mogući poremećaji, sprječava funkcionalno propadanje i promiče prilagođeno roditeljstvo i opće obiteljsko funkcioniranje. Drugim riječima rana intervencija je pojam koji podrazumijeva širok i raznolik spektar aktivnosti i postupaka koji su namijenjeni podršci ranom dječjem razvoju, a rano djetinjstvo je definirano kao najkritičnije razdoblje u razvoju svakog djeteta zbog stjecanja ranog iskustva i razvoja mozga u cijelosti. Jedan od zahtjeva s kojima se susreće odgojno-obrazovna ustanova je shvaćanje djeteta kao aktivnog sudionika procesa odgoja i obrazovanja, odnosno kao suautora vlastitog razvoja i učenja koje je od rođenja svjesno, proaktivno i socijalno biće. U skladu s navedenim polazištem, u odgojnim grupama svako dijete predstavlja jedinstvenu osobnost bez obzira na različitost, što omogućuje zajednički odgoj djece s teškoćama u razvoju i djece bez teškoća u razvoju. Odgojitelj se u predškolskim ustanovama prepoznaje kao ključan faktor u prepoznavanju i kvalitetnom zadovoljavanju dječjih potreba, istovremeno osiguravajući ranije naveden širok i raznolik spektar aktivnosti i postupaka.
rana intervencija ; multidisciplinarnost ; predškolske ustanove ; odgojitelji
nije evidentirano
engleski
The role of teachers in the process of early intervention of children with disabilities
nije evidentirano
early intervention ; multidisciplinarity ; preschool institution ; teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
146-146.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
IVth Iinternational scientific conference "special education and rehabilitation – early intervention" : abstracts ; u: Beogradska defektološka škola
Potić, Srećko
Beograd: Društvo defektologa Srbije ; Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
0354-8759
Podaci o skupu
International scientific conference "special education and rehabilitation – early intervention" (4 : 2016)
predavanje
14.10.2016-16.10.2016
Subotica, Srbija