Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 643195)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mihanović, Vesna ; Vukmanović, Božica
hrvatski
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju
Suvremeni pristupi usmjereni na dijete pokazuju koliko veliki značaj ima stimulativno i primjereno okružje na njegov cjeloviti razvoj. Poticajna sredina omogućuje djetetu stjecanje znanja, vježbanje sposobnosti i izražavanje originalnosti vlastitim stvaralaštvom. Potrebno je stvoriti uvjete, organizirati i oblikovati prostor po mjeri djeteta kako bi autonomno stupilo u interakciju s fizičkom i socijalnom okolinom. Roditelji svakog djeteta, pa tako i djeteta s teškoćama u razvoju trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o njegovom odgoju. Ukoliko roditeljstvo promatramo i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na njegovo funkcioniranje, potrebno je raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju pritom kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalan razvoj djeteta jačajući pritom njegove kompetencije. U ovakvoj sredini, osim što se modificiraju određena ponašanja donesena iz obitelji, razvijaju se i neki novi oblici. Tu se kreira novo koherentno okruženje koje postaje moćnije od bilo kojeg pojedinačnog utjecaja. No, brojne situacije kojima su djeca i mladi kontinuirano izloženi u obitelji i izvan nje mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike koji mogu prerasti u neprihvatljive oblike ponašanja. U novije su vrijeme neprihvatljivi oblici ponašanja u stalnom porastu i ukazuju na potrebu za organiziranjem šire društvene akcije na prevenciji i njihovom otklanjanju. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece i mladih s teškoćama u razvoju iziskuje stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provođenjem preventivnih programa te istodobnim jačanjem zaštitnih čimbenika. Uspjeh će biti veći ukoliko se problemu pristupi ranije nego se on pojavi, uz aktivno sudjelovanje članova obitelji, odgojno-obrazovne ustanove i lokalne zajednice.
djeca i mladi s teškoćama u razvoju ; obiteljsko i školsko okruženje ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi
nije evidentirano
engleski
The influence of family and school surroundings on children with developmental difficulties
nije evidentirano
children with developmental difficulties ; family and school surroundings ; risky life style ; defensive factors ; prevention programs
nije evidentirano
Podaci o prilogu
78-79.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka IX. međunarodnog znanstveno- stručnog simpozija verbotonalnog sistema Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora
Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja
Zagreb: Poliklinika SUVAG
978-953-7948-01-6
Podaci o skupu
IX. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema : Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora
predavanje
19.05.2016-21.05.2016
Zagreb, Hrvatska