Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 643195)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mihanović, Vesna ; Vukmanović, Božica Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju // Knjiga sažetaka IX. međunarodnog znanstveno- stručnog simpozija verbotonalnog sistema Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora / Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 78-79

Podaci o odgovornosti

Mihanović, Vesna ; Vukmanović, Božica

hrvatski

Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju

Suvremeni pristupi usmjereni na dijete pokazuju koliko veliki značaj ima stimulativno i primjereno okružje na njegov cjeloviti razvoj. Poticajna sredina omogućuje djetetu stjecanje znanja, vježbanje sposobnosti i izražavanje originalnosti vlastitim stvaralaštvom. Potrebno je stvoriti uvjete, organizirati i oblikovati prostor po mjeri djeteta kako bi autonomno stupilo u interakciju s fizičkom i socijalnom okolinom. Roditelji svakog djeteta, pa tako i djeteta s teškoćama u razvoju trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o njegovom odgoju. Ukoliko roditeljstvo promatramo i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na njegovo funkcioniranje, potrebno je raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju pritom kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalan razvoj djeteta jačajući pritom njegove kompetencije. U ovakvoj sredini, osim što se modificiraju određena ponašanja donesena iz obitelji, razvijaju se i neki novi oblici. Tu se kreira novo koherentno okruženje koje postaje moćnije od bilo kojeg pojedinačnog utjecaja. No, brojne situacije kojima su djeca i mladi kontinuirano izloženi u obitelji i izvan nje mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike koji mogu prerasti u neprihvatljive oblike ponašanja. U novije su vrijeme neprihvatljivi oblici ponašanja u stalnom porastu i ukazuju na potrebu za organiziranjem šire društvene akcije na prevenciji i njihovom otklanjanju. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece i mladih s teškoćama u razvoju iziskuje stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provođenjem preventivnih programa te istodobnim jačanjem zaštitnih čimbenika. Uspjeh će biti veći ukoliko se problemu pristupi ranije nego se on pojavi, uz aktivno sudjelovanje članova obitelji, odgojno-obrazovne ustanove i lokalne zajednice.

djeca i mladi s teškoćama u razvoju ; obiteljsko i školsko okruženje ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi

nije evidentirano

engleski

The influence of family and school surroundings on children with developmental difficulties

nije evidentirano

children with developmental difficulties ; family and school surroundings ; risky life style ; defensive factors ; prevention programs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

78-79.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka IX. međunarodnog znanstveno- stručnog simpozija verbotonalnog sistema Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora

Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja

Zagreb: Poliklinika SUVAG

978-953-7948-01-6

Podaci o skupu

IX. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema : Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora

predavanje

19.05.2016-21.05.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija