Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Barokna obnova Kneževa dvora (CROSBI ID 57529)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Horvat-Levaj, Katarina Barokna obnova Kneževa dvora // Knežev dvor u Dubrovniku - utvrda, palača, muzej / Vilać, Pavica (ur.). Dubrovnik: Dubrovački muzeji, 2016. str. 131-163

Podaci o odgovornosti

Horvat-Levaj, Katarina

hrvatski

Barokna obnova Kneževa dvora

Potres 1667. godine teško je oštetio Knežev dvor – kompleksno zdanje, koje je u svojoj strukturi sačuvalo svjedočanstva preobrazbe od srednjovjekovnoga kaštela do raskošne gotičko- renesansne palače. Obnova Dvora tijekom posljednja tri desetljeća 17. stoljeća odigrala se u nekoliko faza, tijekom kojih se može pratiti i mijena odnosa Senata i državnih arhitekata, kao i odrazi njihova utjecaja na karakter zahvata. U početnom razdoblju članovi Senata – nadzornici za obnovu – izrađuju modele obnove koji uključuju restauraciju ranijega gotičko-renesansnog izgleda Dvora, posebno njegova pročelja i atrija, dok arhitekti iz Rima – Francesco Cortese i Paolo Andreotti – obavljaju funkciju voditelja gradnje. Prema takvim propozicijama i klesari angažirani na ponovnoj izgradnji atrija (1685.–1690.) – Jerolim Škarpa, Ilija Katičić i Nikola dello Gaudio – klešu tradicionalno, u duhu traženih replika. No pojavom u Dubrovniku 1689. godine novog arhitekta internacionalnog značenja – Sicilijanca Tommasa Marije Napolija – kojemu se na temelju izvora i stilske analize može atribuirati projekt ovalne kneževe kapele, otvorena je nova etapa obnove, u kojoj Dvor zadobiva barokni pečat. U tom pogledu, uz kneževu kapelu, od istaknutog su značenja i portali na prvom katu atrija, koje vjerojatno također koncipira Napoli, ali ih kleše, unoseći i vlastiti izraz, napuljski klesar Dello Gaudio. Visokom kvalitetom svoje barokizacije, a posebno same kapele, Knežev dvor je zadobio i novu poziciju u okviru baroknog Dubrovnika, ali i arhitektonska obilježja koja nadilaze okvire lokalnog značenja.

Dubrovnik, Knežev dvor, potres 1667., barok, Senat, Tommaso Napoli

nije evidentirano

engleski

Baroque Restoration of the Rector s Palace

nije evidentirano

Dubrovnik, Rector s Palace, earthquake in 1667, Baroque, Senate, Tommaso Napoli

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-163.

objavljeno

Podaci o knjizi

Knežev dvor u Dubrovniku - utvrda, palača, muzej

Vilać, Pavica

Dubrovnik: Dubrovački muzeji

2016.

978-953-7037-67-3

Povezanost rada

Povijest umjetnosti