Filmologija Siegfrieda Kracauera (CROSBI ID 234218)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomić, Janica
hrvatski
Filmologija Siegfrieda Kracauera
Filmska teorija Siegfrieda Kracauera – čija je recepcija tradicionalno definirana djelima Priroda filma i Od Caligarija do Hitlera – u radu se prikazuje i u svjetlu drugih, posebno tzv. weimarskih radova, kao i recentnih preispisivanja iste na sjecištima filmologije, sociologije, filozofije itd. Usporediva s tekstovima W. Benjamina, Kracauerova su promišljanja širokog spektra kulturnih artefakata kao „površinskih fenomena“, „masovnih ornamenata“ ili socijalnih „hijeroglifa“ revalorizirana kao pionirski pokušaj širenja čiste teorije filma (film theory) na filmologiju (cinema theory), gdje se film otkriva kao proizvod moderniteta, put u njegovo nesvjesno, kao i nositelj utopijskih projekcija. Kao što je sugerirano još u čitanjima A. Peterlića, film za Kracauera nudi i model mišljenja, predložen u njegovim radovima o historiografiji i drugdje kao korektiv metodologija društveno-humanističkih znanosti, odnosno ključan za razumijevanje same Kracauerove metode.
Siegfried Kracauer ; Walter Benjamin ; Theodor Adorno ; Ante Peterlić ; filmologija ; realizam ; fotografičnost ; masovni ornament ; modernitet
nije evidentirano
engleski
Siegfried Kracauer's Cinema Theory
nije evidentirano
Siegfried Kracauer ; Walter Benjamin ; Theodor Adorno ; Ante Peterlić ; film and cinema theory ; realism ; photographic nature/photographability ; mass ornament ; modernity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Znanost o umjetnosti, Filologija, Sociologija, Povijest umjetnosti