Plesna umjetnost i školski kurikulum (CROSBI ID 643360)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazibara, Senka Plesna umjetnost i školski kurikulum // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 190-202

Gazibara, Senka

Plesna umjetnost i školski kurikulum

Današnje vrijeme istaknutih globalizacijskih procesa postavlja zahtjeve za cjeloživotnim učenjem u različitim područjima ljudske djelatnosti, što traži povezivanje, suradnju i partnerstvo na svim razinama. Upravo plesna umjetnost i univerzalni jezik plesa omogućuju integrativne procese te doprinose razvoju kurikuluma usmjerenog na učenika. Kroz razvijanje kreativnih plesnih sposobnosti, upoznavanja plesne umjetnosti i aktualne plesne scene te odgoja buduće plesne publike škola doprinosi kulturnom razvoju djece i mladih. Stoga i nacionalni kurikulum ističe važnost umjetničkog plesnog područja, a osobito kurikulumi škola koji plesnu umjetnost njeguju godinama. Plesna umjetnost upotpunjava odgoj djeteta i doprinosi zdravom psihofizičkom razvoju te ispunjava jednu od tri temeljne funkcije škole - prijenos kulture. Imajući u vidu sve prednosti univerzalnog jezika plesa, cilj je ovoga rada analizom školskih kurikuluma dobiti uvid u područje plesne umjetnosti i utvrditi njezinu zastupljenost u osnovnim školama. Pregledano je i analizirano 67 kurikuluma osnovnih škola Osječko-baranjske županije. Analiza je obuhvatila niže i više razrede, razrednu i predmetnu nastavu, uvažavajući sve oblike nastave. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize pokazali su da je plesna umjetnost zastupljena u velikom broju osnovnih škola, većinom u nižim razredima, a znatno manje u višim. Najprepoznatljivija je u izvannastavnim aktivnostima učenika, nakon čega slijede izvanškolske aktivnosti, kulturna i javna djelatnost škole te projekti. Uvidom u spomenuto, ukazuje se potreba za uvođenjem plesne umjetnosti u više razrede osnovnih škola, kao i potreba povećanja spomenutih u razrednoj nastavi. Istraživanje je pokazalo da ples nije zanemaren u školama, ali imajući u vidu njegove razvojne odrednice zaslužuje veću pozornost, sličnu drugim umjetničkim područjima koja zajedno s plesom trebaju uzeti više prostora u školskim kurikulumima, što sve snažnije zagovaraju stručnjaci iz područja kurikuluma.

plesna umjetnost ; školski kurikulum ; učenici ; osnovna škola

Dance art and school curriculum

dance art ; school curriculum ; students ; elementary school