Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave (CROSBI ID 234413)

Prilog u časopisu | stručni rad

Šag, Matej ; Turić, Nataša ; Čerba, Dubravka ; Turković Čakalić, Ivana U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave // Educatio biologiae, 2 (2016), 67-78

Podaci o odgovornosti

Šag, Matej ; Turić, Nataša ; Čerba, Dubravka ; Turković Čakalić, Ivana

hrvatski

U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave

Aktivno učenje, razvoj istraživačkih vještina te generičkih kompetencija poput organiziranja, planiranja i suradnje, osnovne su odlike terenske nastave. U terenskoj nastavi učenici trebaju biti usmjereni ka učenju primjenom osnovnih znanstvenih metoda od postavljanja hipoteze, primjene metodologije istraživanja, obrade rezultata i izvođenja zaključaka na temelju rezultata. Uloga nastavnika je nadgledati, poticati i usmjeravati učenike na aktivno sudjelovanje u svim etapama učenja u prirodi koja ih okružuje. Obzirom da učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja dolazi do većeg pobuđivanja interesa, razvoja istraživačkog mišljenja i logičkog zaključivanja. Također, učenici spoznaju kompleksnost i raznolikost živog svijeta na što ih se puno lakše može usmjeriti kada ih se iz učionice izvede u prirodu i ukaže na važnost promatranja i opažanja jer je to ključ za razumijevanje procesa koji se odvijaju u prirodi. Istraživanje pojedinih skupina organizama znanstvenim metodama najbolje je provoditi izvan učionice u sklopu terenske nastave. U ovom radu je predloženo istraživanje populacije običnog jelenka (Lucanus cervus) na šumskim staništima. Tijekom terenske nastave na primjeru jelenka učenici uče anatomiju i ekologiju vrste te istražuju i raspravljaju o razlozima ugroženost vrste. Učenici tijekom terenske nastave uče metode istraživanja, razvijaju istraživačke vještine i samostalnost što povoljno utječe na razvoj prirodoznanstvene pismenosti. Prikupljene podatke mogu proslijediti znanstvenicima i nadležnim ustanovama za zaštitu prirode i na taj način doprinijeti boljem poznavanju rasprostranjenosti i zaštiti ove vrste. Vrlo je važno što češće provoditi razne oblike izvanučioničke nastave s obzirom da pridonosi boljem razumijevanju prirodoslovnih koncepata, lakšem savladavanju primjene praktičnih metoda poput promatranja, mjerenja ili bilježenja rezultata na temelju kojih izvode zaključke, a integriranjem terenske nastave Prirode ili Biologije s drugim nastavnim predmetima uviđaju važnost interdisciplinarnog pristupa rješavanja proučavane problematike.

terenska nastava; obični jelenak; istraživačko mišljenje; aktivno učenje

nije evidentirano

engleski

Looking for the stage beetle (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- an example of teaching out of clasroom

nije evidentirano

field education; stag beetle; scientific way of thinking; active learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2

2016.

67-78

objavljeno

1849-6520

Povezanost rada

Biologija