Poticanje zajedništva i tolerancije različitosti u razredu (CROSBI ID 234428)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žic Ralić, Anamarija ; Šifner, Ena
hrvatski
Poticanje zajedništva i tolerancije različitosti u razredu
Integracija djece s teškoćama u razvoju u redovne škole u Hrvatskoj na snazi je dugi niz godina. Dosad provedena istraživanja u Hrvatskoj pokazuju nepovoljniji socijalni položaj djece s teškoćama u razvoju u odnosu na tipične vršnjake u razredu. Kako bi se ova slika promijenila, ključno je posvetiti pažnju razvoju socijalne kompetencije kako djece s teškoćama u razvoju, tako i njihovih vršnjaka bez teškoća u razvoju. Ovaj rad nastoji dati poticaj za aktivniji pristup učitelja i stručnih suradnika u socijalnom uključivanju djece s teškoćama u razvoju. On prikazuje pozitivnu praksu u razredu u kojem se školuje učenik s teškoćama u razvoju. Kroz rad su opisane četiri radionice provedene s učenicima prvog razreda osnovne škole, kojima je cilj bio poticanje razvoja socijalnih vještina važnih za interakciju s vršnjacima. Radionice su istovremeno bile usmjerene na okolinu djeteta s teškoćama u razvoju i na samo dijete s teškoćama. Poticanje suradnje i međusobnog uvažavanja djece doprinosi povećanju bliskosti i tolerancije različitosti među vršnjacima što je važno za prihvaćanje učenika s teškoćama u razvoju od strane vršnjaka unutar razreda.
djeca s teškoćama u razvoju ; odnos među vršnjacima ; radionice ; razred ; socijalna kompetencija
nije evidentirano
engleski
Promoting unity and tolerance of diversity in the classroom
nije evidentirano
children with disabilities ; the relationship among peers ; workshop ; class ; social competence
nije evidentirano