Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om (CROSBI ID 234429)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žic Ralić, Anamarija ; Šifner, Ena Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om // Ljetopis socijalnog rada, 21 (2015), 3; 453-484

Podaci o odgovornosti

Žic Ralić, Anamarija ; Šifner, Ena

hrvatski

Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om

Vršnjačke interakcije djece s ADHD-om učestalo su opterećene neuspjehom koji se ogleda u slaboj prihvaćenosti ove djece od strane vršnjaka, malom broju prijatelja, niskoj kvaliteti ostvarenih prijateljstava i većoj učestalosti sudjelovanja u vršnjačkom nasilju. U cilju boljeg razumijevanja socijalne interakcije ove populacije u radu su prikazane suvremene spoznaje o obilježjima ponašanja djece i mladih s ADHD-om koje uključuju ometajuća/neprimjerena socijalna ponašanja, obilježja komunikacije, sociokognitivne i poteškoće rješavanja socijalnih problema, te poteškoće emocionalne regulacije. Nedavne spoznaje o prediktorima vršnjačkog prihvaćanja djece s ADHD-om otvaraju nove mogućnosti djelovanja. Posebna pažnja posvećena je problematici vršnjačkog nasilja. Prikazane su suvremene spoznaje iz konteksta tipične djece i mladih, djece i mladih s teškoćama u razvoju i s ADHD poremećajem. U odnosu na tipičnu, djeca s teškoćama u razvoju učestalije sudjeluju u vršnjačkom nasilju, odnosno visoko su zastupljena u populaciji žrtava. Istraživanja pokazuju da su ADHD simptomi i vršnjačko nasilje značajno povezani. Provedena istraživanja jednoznačno upozorava na veću zastupljenost djece s ADHD-om među žrtvama vršnjačkog nasilja, ali i među počiniteljima, i provokativnim žrtvama u usporedbi s tipičnim vršnjacima. Radom se nastoji istaknuti važnost i dati poticaj istraživanjima vršnjačkih interakcija djece i mladih s ADHD poremećajem, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje. Rad daje i neke smjernice za kreiranje i provedbu prevencijskih i intervencijskih programa prilagođenih populaciji djece s ADHD-om.

ADHD; vršnjačke interakcije; vršnjačka prihvaćenost; vršnjačko nasilje

nije evidentirano

engleski

Characteristics of peer interaction and experience of bullying among children and adolescents with ADHD

nije evidentirano

ADHD; peer interaction; bullying; peer acceptance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (3)

2015.

453-484

objavljeno

1846-5412

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice
Indeksiranost