Prikaz mjernih instrumenata za procjenu socijalne i emocionalne kompetencije (CROSBI ID 643438)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Šifner, Ena ; Žic Ralić, Anamarija
hrvatski
Prikaz mjernih instrumenata za procjenu socijalne i emocionalne kompetencije
Socijalna i emocionalna kompetencija su dva odvojena, no usko povezana koncepta koja se u monogočemu preklapaju. Dok socijalna kompetencija obuhvaća djelotvorno funkcioniranje odnosno snalaženje u ljudskom društvu, emocionalna kompetencija omogućuje osobi da identificira i razmišlja o svojim emocijama, prikladno ih koristi i donosi odluke kako će se ponašati u datim socijalnim situacijama. Stranim istraživanjima pokazalo se kako kvalitetan razvoj socijalne i emocionalne kompetencije ima pozitivan utjecaj na socijalne i akademske ishode školske djece te na njihovu kvalitetu života općenito. U skladu s tim, zadnjih godina povećao se interes za poticanjem i praćenjem razvoja navedenih kompetencija, posebice u inkluzivnim uvjetima gdje su uključeni učenici različite razvijenosti navedenih kompetencija. Unatoč postojećoj potrebi, u praksi su još uvijek nedovoljno zastupljeni alati za procjenu kojima bi se identificirali učenici slabije razvijenih kompetencija te pratile promjene u razvoju kompetencija nakon uvođenja određenih pristupa, strategija odnosno aktivnosti podrške razvoju istih. Ovaj rad daje pregled instrumenata koji mjere različite aspekte socijalne i emocionalne kompetencije, a koji su pogodni za korištenje kako u praktične, tako i u istraživačke svrhe. Alati prikazani u ovom radu dobrih su psihometrijskih karakteristika te uzimaju u obzir različite perspektive (procjena učitelja, roditelja, djeteta) što kasnije uvelike utječe na kvalitetu pružanja podrške razvoju socijalne i emocionalne kompetencije.
mjerni instrumenti; socijalna kompetencija; emocionalna kompetencija; djeca; inkluzivni odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
An overview of measuring instruments for assessing social and emotional competence
nije evidentirano
measuring instruments; social competence; emotional competence; children; inclusive education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
Bukvić, Zlatko
978-953-58871-0-2
Podaci o skupu
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
predavanje
28.04.2016-30.04.2016
Varaždin, Hrvatska