Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 643555)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bjedov, Vesna Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Stjepan Blažetin (ur.). Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 307.-328

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna

hrvatski

Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika

Tvrdnja da današnja srednjoškolska nastava jezika proživljava ozbiljnu krizu koja se dijelom reflektira u napuštanju nastave gramatike – antigramatiziranje poticajem su istraživanju poučavanja gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika. U ovome je radu zanimanje usmjereno pitanju jesu li gramatički nastavni sadržaji zastupljeni u poučavanju hrvatskoga jezika kod ispitanih srednjoškolskih nastavnika, pri čemu se poglavito razmatra pitanje drže li ispitani nastavnici važnim ovladanost pojmom ili ovladanost uporabom. Također, u radu se istražuje koje metodičke sustave ispitanici ostvaruju. S obzirom na to, ciljem je ovoga rada utvrditi ostvaruju li ispitani srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika metodičku koncepciju suvremene nastave gramatike u kojoj prevladava usmjerenost učeniku. U istraživanju je primijenjen metodološki postupkak ankete, a uzorak je obuhvatio 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika pet županija Republike Hrvatske (Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske). Rezultati su provedenoga istraživanja pokazali da ispitani srednjoškolski nastavnici poučavaju gramatičke sadržaje držeći ih važnim dijelom nastave hrvatskoga jezika. Također, u poučavanju gramatike ispitani srednjoškolski nastavnici primjenjuju različite metodičke sustave pri čemu se pretežitost odgovora često i uvijek uočava kod onih metodičkih sustava koji promiču aktivnu učenikovu ulogu (problemsko-stvaralački, integracijsko-korelacijski i lingvističko-komunikacijski).

poučavanje gramatike; srednjoškolska nastava hrvatskoga jezika; metodički sustavi

nije evidentirano

engleski

Teaching grammar in Croatian language course in secondary school

nije evidentirano

teaching grammar; Croatian language course in secondary school; methodological systems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

307.-328..

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup

Stjepan Blažetin

Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj

978-963-89731-1-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija