Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 643555)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bjedov, Vesna
hrvatski
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
Tvrdnja da današnja srednjoškolska nastava jezika proživljava ozbiljnu krizu koja se dijelom reflektira u napuštanju nastave gramatike – antigramatiziranje poticajem su istraživanju poučavanja gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika. U ovome je radu zanimanje usmjereno pitanju jesu li gramatički nastavni sadržaji zastupljeni u poučavanju hrvatskoga jezika kod ispitanih srednjoškolskih nastavnika, pri čemu se poglavito razmatra pitanje drže li ispitani nastavnici važnim ovladanost pojmom ili ovladanost uporabom. Također, u radu se istražuje koje metodičke sustave ispitanici ostvaruju. S obzirom na to, ciljem je ovoga rada utvrditi ostvaruju li ispitani srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika metodičku koncepciju suvremene nastave gramatike u kojoj prevladava usmjerenost učeniku. U istraživanju je primijenjen metodološki postupkak ankete, a uzorak je obuhvatio 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika pet županija Republike Hrvatske (Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske). Rezultati su provedenoga istraživanja pokazali da ispitani srednjoškolski nastavnici poučavaju gramatičke sadržaje držeći ih važnim dijelom nastave hrvatskoga jezika. Također, u poučavanju gramatike ispitani srednjoškolski nastavnici primjenjuju različite metodičke sustave pri čemu se pretežitost odgovora često i uvijek uočava kod onih metodičkih sustava koji promiču aktivnu učenikovu ulogu (problemsko-stvaralački, integracijsko-korelacijski i lingvističko-komunikacijski).
poučavanje gramatike; srednjoškolska nastava hrvatskoga jezika; metodički sustavi
nije evidentirano
engleski
Teaching grammar in Croatian language course in secondary school
nije evidentirano
teaching grammar; Croatian language course in secondary school; methodological systems
nije evidentirano
Podaci o prilogu
307.-328..
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Stjepan Blažetin
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj
978-963-89731-1-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096