Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Humanističko vaspitanje izvan škole i porodice (CROSBI ID 57687)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matijević, Milan Humanističko vaspitanje izvan škole i porodice // Humanističko i emancipatorsko vaspitanje / Suzić, Nenad i Partalo, Dragan (ur.). Banja Luka: Filozofski fakultet Banja Luka, 2016. str. 89-107

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Humanističko vaspitanje izvan škole i porodice

Humanističko vaspitanje predstavlja pristup i proces koji se temelji na radovima humanističkih psihologa, prije svega Abrahama Maslowa i CarlaRogersa. Takvo vaspitanje naziva se još i vaspitanjem koje je usmjereno na čovjeka (osobu, učenika). Humanističko vaspitanje stavlja naglasak na mogućnost izbora, odnosno slobodu izbora sadržaja, aktivnosti, trajanja itd. U školi i porodici te su mogućnosti izbora znatno smanjene i ograničene. Zato mladima i odraslima ostaje slobodno vrijeme koje mogu provoditi izvan škole, porodice i radnog mjesta. U ovom radu slobodno vrijeme se shvaća kao vrijeme koje neka osoba može slobodno birati i koristiti isključivo za sebe i svoje potrebe, zatim to je vrijeme za optimalno ostvarivanje vlastitih mogućnosti te vrijeme za samopotvrđivanje vlastitih želja i mogućnosti (Maslow). Važna zadaća savremene škole je razvoj kompetencija koje su važne za organizaciju vlastitog života u slobodnom vremenu. Aktivnosti u slobodnom vremenu su rasterećene krutih okvira kakve često nameću školski kurikulumi i školska pravila. Uz takva pravila teško je doživjeti cjelovito ostvarenje odnosno samoostvarenje ljudske jedinke – čovjeka. I pored spoznaje i svijesti da to nije prihvatljivo školska događanja su još uvijek pretežno usmjerena na kognitivni razvoj. Iako su neki projekti i pravci reformske pedagogije prije stotinu godina nudili vaspitanje i nastavu koja je bliža potrebama svakog pojedinca (prije svega John Dewey, Marija Montessori, Rudolf Steiner i Celestin Freinet) škola je i dalje ostala naglašeno intelektualistička. Kod humanističkih pedagoga velika se pažnja posvećuje uređenju poticajne sredine za učenje i samopotvrđivanje djece i odraslih. Danas je važno preispitati klasične definicije slobodnoga vremena te ulogu toga vremena i aktivnosti u životu djece i odraslih. Znatnu ulogu u tome imaju digitalni mediji i načini komuniciranja (pametni telefoni, internet, društvene mreže). Humanistička pedagogija treba teorijski objasniti dileme koje se javljaju uz odnos realnog i virtualnog te aktivnog i pasivnog u slobodnom vremenu. Tim pitanjima bavi se autor ovog rada.

humanističko vaspitanje, humanistička pedagogija, poticajna obrazovna sredina, slobodno vrijeme

nije evidentirano

engleski

Humanistic education outside school and family

nije evidentirano

humanistic education, humanistic pedagogy, stimulating educational environment, free time

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-107.

objavljeno

Podaci o knjizi

Humanističko i emancipatorsko vaspitanje

Suzić, Nenad i Partalo, Dragan

Banja Luka: Filozofski fakultet Banja Luka

2016.

978-99955-59-79-3

Povezanost rada

Pedagogija