Organizacija knjige u razdoblju cinquecentine i prve polovice 19. stoljeća (CROSBI ID 408681)

Marčetić, Gordana Organizacija knjige u razdoblju cinquecentine i prve polovice 19. stoljeća / Willer, Mirna ; Tomić, Marijana (mentor); Zadar, Hrvatska, Odjel za informacijske znanosti, . 2012

Marčetić, Gordana

Willer, Mirna ; Tomić, Marijana

Organizacija knjige u razdoblju cinquecentine i prve polovice 19. stoljeća

U radu se identificira, istražuje i analizira organizacija knjige na primjerima knjiga iz 16. te prve polovice 19. stoljeća. Budući da je pojam organizacije knjige relativno nepoznat pojam, u radu se nudi definicija prema kojoj organizaciju knjige čine svi elementi koji pomažu kretanje kroz knjigu kao što su tipografske oznake i oblikovanje teksta. Prema znanstvenoj teoriji, tokom 16. stoljeća - razdoblja cinquecentina - u cijelosti su se oblikovala sadržajno-formalna obilježja knjiga, što uključuje i organizaciju knjige. Neka su se obilježja zadržala sve do 19. stoljeća, a neka i do današnjice. Glavni cilj rada je utvrditi koji su se elementi organizacije knjige zadržali i/ili mijenjali tokom tri stoljeća, na koji način su se promijenili te koji su elementi izbačeni iz uporabe. Osim navedenog, utvrđuju se i elementi koji su najčešće korišteni u pojedinom razdoblju, a koji najrijeđe. Kako bi se ostvarili navedeni ciljevi, u radu su se najprije zasebno opisali odabrani primjerci knjiga prema predodređenim kriterijima, nakon čega su bilježni u tablice koje predstavljaju 16. ili prvu polovicu 19. stoljeća. Nadalje, posebno su se analizirali opisi knjiga iz jednog i drugog razdoblja, kako bi se u sljedećem postupku usporedno analizirali rezultati. U zaključku se daje završna projekcija rezultata te razmatranja istih.

organizacija knjige; cinquecentine; knjige prve polovice 19. stoljeća

Organization of the book in the period of cinquecentine and the first half of the 19th century

organization of the book; cinquecentine; early 19th century books