Znanje djece mlađe školske dobi o ljekovitim biljkama u ruralnoj i urbanoj sredini. (CROSBI ID 643708)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčević Agić, Ivančica ; Bičanić, Josipa ; Bogut, Irella ; Popović, Željko
hrvatski
Znanje djece mlađe školske dobi o ljekovitim biljkama u ruralnoj i urbanoj sredini.
Ljekovite su biljke cijenjene zbog svojih medicinskih i aromatičnih svojstava. Tradicionalno korištenje biljaka diljem svijeta poznato je stoljećima. Suvremena medicina uporabu ljekovitog bilja uvodi kao fitoterapiju koja nudi dodatne mogućnosti u sprječavanju i liječenju akutnih i kroničnih oboljenja. Cilj je rada bio ispitati koliko djeca mlađe školske dobi znaju o ljekovitim biljkama, njihovoj primjeni i utjecaju na ljudski organizam te utvrditi postoje li razlike u znanju o ljekovitim biljkama kod učenika iz ruralne i urbane sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici trećih i četvrtih razreda u dvije osnovne škole – u Osijeku i Viškovcima. U ispitivanju koje je provedeno tijekom mjeseca ožujka sudjelovalo je ukupno 64 učenika iz 4 odjela. Provedeno je empirijsko transverzalno istraživanje u kojem je kao instrument korišten anketni upitnik s 10 pitanja otvorenog tipa. Odgovori su analizirani kvantitativno i kvalitativno te obrađeni osnovnim deskriptivnim statističkim metodama. Rezultati pokazuju da učenici trećeg razreda ruralne sredine imaju veće znanje o ljekovitim biljkama nego učenici iste dobi u gradu. U četvrtim razredima znanje učenika iz obje sredine o ljekovitim biljkama bilo je podjednako. Budući da s učenicima prethodno nije obrađena nijedna nastavna cjelina koja bi mogla utjecati na uspješnost rezultata, njihovo je znanje odraz njihova načina života i odgoja. Iako su rezultati istraživanja zadovoljavajući, bilo bi poželjno u Nastavni plan i program Prirode i društva za 3. i 4. razred osnovne škole uvesti više izvanučioničke nastave kojom bi učenici povezali svoja znanja s izvornom stvarnošću u prirodi te stjecali nova znanja i iskustva.
ljekovite biljke; razredna nastava; fitoterapija; etnobotanika
nije evidentirano
engleski
Young learners’ knowledge on the medicinal herbs in rural and urban environment.
nije evidentirano
medicinal herbs; classroom teaching; phythoterapy; ethnobotany
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-42.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. Kopački rit: past, present, future 2016
Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja ; Popović, Željko
Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"
1849-8264
Podaci o skupu
Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. / Kopački rit: past, present, future 2016
poster
29.09.2016-30.09.2016
Kopačevo, Hrvatska