Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanje djece mlađe školske dobi o ljekovitim biljkama u ruralnoj i urbanoj sredini. (CROSBI ID 643708)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jurčević Agić, Ivančica ; Bičanić, Josipa ; Bogut, Irella ; Popović, Željko Znanje djece mlađe školske dobi o ljekovitim biljkama u ruralnoj i urbanoj sredini. // Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. Kopački rit: past, present, future 2016 / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko et al. (ur.). Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2016. str. 41-42

Podaci o odgovornosti

Jurčević Agić, Ivančica ; Bičanić, Josipa ; Bogut, Irella ; Popović, Željko

hrvatski

Znanje djece mlađe školske dobi o ljekovitim biljkama u ruralnoj i urbanoj sredini.

Ljekovite su biljke cijenjene zbog svojih medicinskih i aromatičnih svojstava. Tradicionalno korištenje biljaka diljem svijeta poznato je stoljećima. Suvremena medicina uporabu ljekovitog bilja uvodi kao fitoterapiju koja nudi dodatne mogućnosti u sprječavanju i liječenju akutnih i kroničnih oboljenja. Cilj je rada bio ispitati koliko djeca mlađe školske dobi znaju o ljekovitim biljkama, njihovoj primjeni i utjecaju na ljudski organizam te utvrditi postoje li razlike u znanju o ljekovitim biljkama kod učenika iz ruralne i urbane sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici trećih i četvrtih razreda u dvije osnovne škole – u Osijeku i Viškovcima. U ispitivanju koje je provedeno tijekom mjeseca ožujka sudjelovalo je ukupno 64 učenika iz 4 odjela. Provedeno je empirijsko transverzalno istraživanje u kojem je kao instrument korišten anketni upitnik s 10 pitanja otvorenog tipa. Odgovori su analizirani kvantitativno i kvalitativno te obrađeni osnovnim deskriptivnim statističkim metodama. Rezultati pokazuju da učenici trećeg razreda ruralne sredine imaju veće znanje o ljekovitim biljkama nego učenici iste dobi u gradu. U četvrtim razredima znanje učenika iz obje sredine o ljekovitim biljkama bilo je podjednako. Budući da s učenicima prethodno nije obrađena nijedna nastavna cjelina koja bi mogla utjecati na uspješnost rezultata, njihovo je znanje odraz njihova načina života i odgoja. Iako su rezultati istraživanja zadovoljavajući, bilo bi poželjno u Nastavni plan i program Prirode i društva za 3. i 4. razred osnovne škole uvesti više izvanučioničke nastave kojom bi učenici povezali svoja znanja s izvornom stvarnošću u prirodi te stjecali nova znanja i iskustva.

ljekovite biljke; razredna nastava; fitoterapija; etnobotanika

nije evidentirano

engleski

Young learners’ knowledge on the medicinal herbs in rural and urban environment.

nije evidentirano

medicinal herbs; classroom teaching; phythoterapy; ethnobotany

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-42.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. Kopački rit: past, present, future 2016

Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja ; Popović, Željko

Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. / Kopački rit: past, present, future 2016

poster

29.09.2016-30.09.2016

Kopačevo, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija