Tajni život žaba - istraživačko učenje izvan učionice i u učionici (CROSBI ID 234954)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Čerba, Dubravka ; Turković Čakalić, Ivana ; Šag, Matej ; Bogut, Irella
hrvatski
Tajni život žaba - istraživačko učenje izvan učionice i u učionici
U prirodoslovnim nastavnim predmetima, istraživačko učenje osigurava učenicima razvoj vještina i kompetencija koje im omogućavaju lakše razumijevanje prirodnih promjena i procesa koji ih okružuju. Prirodoznanstveni pristup poučavanja prirodoslovlja potiče znatiželju i razvija istraživački duh kod učenika različitih uzrasta. Kroz nastavu predmeta Prirode i Biologije učenici se trebaju upoznati s anatomijom, ekologijom i razvojem pojedinih skupina kralježnjaka, a žabe mogu poslužiti kao modelni organizmi za proučavanje vodozemaca koji imaju specifičan životni ciklus (preobrazba) te posjeduju prilagodbe karakteristične za pojedine životne stadije i stanište u kojem žive. Istraživačkim učenjem se kod učenika razvija sposobnost razumijevanja složenih procesa preobrazbe, a koje se anatomske promjene događaju uočavaju i uče direktnim promatranjem u svojoj neposrednoj blizini. Također, učenici uče postavljati istraživačka pitanja povezana s opaženim pojavama i izmjerenim vrijednostima te prikazati rezultate i opažanja te donositi zaključke. Učenici razvijaju i sposobnost rasprave o dobivenim rezultatima i donesenim zaključcima. Istraživačko učenje može integrirati spoznaje različitih nastavnih predmeta i tako doprinijeti razvoju konceptualnog razmišljanja i razumijevanja kod učenika.
prirodoznanstveni pristup; istraživačko učenje; akvarijski uzgoj; životni ciklus; preobrazba
nije evidentirano
engleski
Secret life of frogs - inquiry learning inside and outside of the classroom
nije evidentirano
scientific approach; inquiry learning; aquarium rearing; life cycle; metamorphosis
nije evidentirano