Nagovještaj promjena u nastavi glazbene umjetnosti pod okriljem cjelovite kurikularne reforme (CROSBI ID 644118)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Matković, Ana
hrvatski
Nagovještaj promjena u nastavi glazbene umjetnosti pod okriljem cjelovite kurikularne reforme
Unatoč brojnim pedagoškim reformama, koje su imale značajne implikacije na ostala predmetna područja, nastava Glazbene umjetnosti zadržala je nepromijenjen model od ustroja gimnazijskoga obrazovanja pa sve do danas. U skladu s općom idejom Cjelovite kurikularne reforme, usmjerenosti odgojno-obrazovnim potrebama i interesima učenika, predložen je drugačiji model nastave Glazbene umjetnosti, usmjeren na programsku otvorenost u kojoj nastavnik u suradnji s učenicima kreativno, sukladno suvremenim didaktičkim i metodičkim spoznajama, dolazi do najboljih ishoda učenja. Rezultati istraživanja pokazuju kako nastavnici, kao u brojnim prethodnim istraživanjima, i nadalje jasno ukazuju na probleme u realizaciji nastave Glazbene umjetnosti, koji se u najvećem dijelu odnose na opsežan nastavni program i na raspored nastavnih sadržaja koji nije usklađen s interesima učenika. Rješenja nastavnici vide u prilagođavanju programa, uklanjanju nepotrebnoga, verbalnog, sadržaja te upućuju na promišljanje o sadržajnom pomaku nastavnoga programa u pogledu žanrovske glazbene raznolikosti. Sve to ukazujući na potrebu uvođenja strategija aktivnoga učenja kojima će se motivirati učenike i potaknuti ih na aktivno sudjelovanje u procesu učenja. Kroz navedena ali i brojna druga predložena rješenja razvidno je kako su nastavnici spremni za otvorenu i fleksibilnije utvrđenu nastavu Glazbene umjetnosti koja će im pružiti veće mogućnost da pomoću svojih kompetencija i kreativnosti oplemene kognitivno i emocionalno iskustvo učenika te oblikuju zainteresirane, umjetnički i glazbeno kompetentne sudionike u kulturnim aktivnostima svoga društvenog okruženja.
nastava Glazbene umjetnosti ; Cjelovita kurikularna reforma ; otvoreni model ; nastavnici
nije evidentirano
engleski
Changes in Music class in the comprehensive curricular reform
nije evidentirano
Music class ; comprehensive curricular reform ; open model ; teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
247-258.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata, Bogatić, Katarina, Gazibara, Senka, Pejaković, Sara, Simel, Sanja, Nagy Varga, Aniko, Campbell-Barr, Verity
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Global and Local Perspectives of Pedagogy
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska