Usporedba osjetljivosti filma i CCD senzora (CROSBI ID 408954)

Lovrin, Maša Usporedba osjetljivosti filma i CCD senzora / Strgar Kurečić, Maja (mentor); Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2012

Lovrin, Maša

Strgar Kurečić, Maja

Usporedba osjetljivosti filma i CCD senzora

Tehnička kvaliteta fotografije izravno ovisi o ispravnoj ekspoziciji. Jedan od bitnih elemenata koji utječu na ispravnost ekspozicije je ISO osjetljivost. U ovom diplomskom radu biti će opisana osjetljivost filma i CCD senzora na svjetlo. Visoka osjetljivost na svjetlo (ISO osjetljivost) upotrebljava se pri slabim svjetlosnim uvjetima te za snimanje motiva u pokretu. Osjetljivost filma određena je samim karakteristikama fotomaterijala, dok se veća osjetljivost senzora postiže pojačavanjem signala pristiglog na senzor u ovisnosti o postavljenoj ISO vrijednosti. Poznato je da povećanje osjetljivosti rezultira slabijom kvalitetom fotografije radi pojave zrna/šuma, te se uvijek preporuča koristiti najmanju moguću ISO vrijednost s obzirom na svjetlosne uvjete. Upravo zato je cilj ovog rada ispitati je li zrnatost koja se javlja pri većoj osjetljivosti u analognoj fotografiji prihvatljivija nego što je to pojava šuma u digitalnoj fotografiji. Biti će opisan princip rada analognog fotoaparata i vrste filmova koje će se koristiti u radu, kao i princip rada digitalnog fotoaparata i vrste senzora koji se nalaze u takvim fotoaparatima. Istraživanje se će provesti uz pomoć digitalnog fotoaparata koji ima CCD senzor pa će on biti podrobnije opisan. Također će biti objašnjeni načini uklanjanja negativnih pojava koje nastaju pri većoj osjetljivosti, ali i primjeri gdje takve pojave mogu pridonijeti umjetničkom ugođaju.

ISO osjetljivost, film, CCD senzor, zrnatost, šum

Comparison of the sensitivity of the film and CCD sensors

ISO sensitivitiy, film, CCD sensor, film grain/granularity, noise