Procjena kolorimetrijskih vrijednosti pigmenata slike korištenjem hiperspektralnih informacija (CROSBI ID 408969)

Marijanović, Kristina Procjena kolorimetrijskih vrijednosti pigmenata slike korištenjem hiperspektralnih informacija / Strgar Kurečić, Maja (mentor); Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2013

Marijanović, Kristina

Strgar Kurečić, Maja

Procjena kolorimetrijskih vrijednosti pigmenata slike korištenjem hiperspektralnih informacija

Procjena kolorimetrijskih vrijednosti pigmenata umjetničke slike korištenjem spektralnih informacija proširena je na hiperspektralne informacije. Razlog tome je dostupnost specijalno napravljenih hiperspektralnih kamera. Hiperspektralnom informacijom dobivamo značajno više podataka o mjerenom objektu, u ovom slučaju je to određeni pigment i vezivo korišteno u stvaranju slike. Fizikalne metode korištene u klasičnoj restauraciji slika daju nam uvid u kemijski sastav pigmenata na temelju kojeg se dalje zaključuju i točno određuju pigmenti slike. Svaki pigment i vezivo u kombinaciji daju specifičnu informaciju. Tako definiran spektar na tek korištenom pigmentu te usporedba tog pigmenta nakon određenog vremenskog razdoblja daju nam osnovu za digitalno predviđanje i ponašanje u procesu starenja pigmenta i pripadajućeg veziva. U metodolološkom dijelu rada slijedi obrada mjerenih podataka korištenjem Matlab-a pomoću kojeg je omogućeno predviđanje podataka. Rezultati modeliranja izraženi su kolorimetrijskim vrijednostima u cilju jednostavnije primjene u digitalnom okruženju i komunikacije prostora boja. Postojanje sličnih rješenja trebalo bi olakšati konzervacijski, kasnije i restauracijski, rad gdje je informacija o ponašanju određenih slikarskih boja u vremenskoj dimenziji vrlo značajna. U cilju uštede vremena i upotrebljenih materijala, poput pigmenata i veziva, korištenje metoda zapisa koje nemaju degradacijsko djelovanje na ispitivani objekt uzimamo kao pozitivan pristup. Predviđanje kolorimetrijskih vrijednosti namjenjenih korištenju u digitalnom okruženju pomoću spektralnih i hiperspektralnih informacija trebalo bi omogućiti preciznije modeliranje željenog produkta odnosno vrijednosti boje.

Procjena pigmenata, hiperspektralni zapisi, digitalizacija, umjetniče slike, resturacija, modeliranje

Evaluation of art paintings colorimetric values using hyperspectral data

Pigments evaluation, hyperspectral records, digitization, art paintings, restoration, modeling