Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značajke potencijalno darovite predškolske djece – studija slučaja (CROSBI ID 644421)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skočić Mihić, Sanja ; Filipašić, Maja ; Brašnić, Ljiljana ; Tatalović Vorkapić, Sanja ; Čepić, Renata Značajke potencijalno darovite predškolske djece – studija slučaja // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.). Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016. str. 113-132

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja ; Filipašić, Maja ; Brašnić, Ljiljana ; Tatalović Vorkapić, Sanja ; Čepić, Renata

hrvatski

Značajke potencijalno darovite predškolske djece – studija slučaja

Darovitost je višedimenzionalni konstrukt, a darovita djeca razlikuju se u postignućima, kreativnosti, socio-emocionalnim vještinama, temperamentu i drugim značajkama. S jedne strane visoke intelektualne sposobnosti povezuju se s psihološkom dobrobiti, visokom razinom samopouzdanja, interesa i socijalnih vještina, a s druge strane s podbacivanjem u akademskim i životnim postignućima. Cilj rada bio je opisati značajke potencijalno darovite djece uključene u kraći specijalizirani program za poticanje darovitosti „Bistrići“ i utvrditi individualne razlike među njima. Potencijalno darovita djeca uključena su u program na temelju odgajateljeve/roditeljske identifikacije darovitosti i psihologijskog testiranja. U istraživanju je sudjelovalo osmero potencijalno darovite djece kronološke dobi od pet do šest godina polaznika redovnih vrtićkih programa. Konstruirana je Skala značajke potencijalno darovitih sa 26 čestica u 7 subskala. Jednom tjedno tijekom petnaest susreta bilježena je pojavnost nekih značajki verbalnog i socio-emocionalnog razvoja metodom sudjelujućeg promatranja. Sva potencijalno darovita djeca u ovom programu iskazala su značajke naprednog verbalnog izražavanja. Velike su individualne razlike među njima u značajkama socio-emocionalne dobrobiti, osobito u razini samopouzdanog ponašanja, ustrajnosti u aktivnosti i umjerenosti na zadatak. Prema značajkama mogu se izdvojiti tri grupe po dvoje djece koja iskazuju: (1) visoku razinu samopouzdanja i ustrajnosti u aktivnosti, (2) višu razinu samopouzdanja i neprimjerenih ponašanja i (3) visoku razinu neprimjerenih ponašanja i nižu usmjerenost na zadatak. Jedno dijete je sklono osamljivanju, a drugo iskazuje samo značajke osrednje ustrajnosti u aktivnosti i manje iskazanog samopouzdanog ponašanja. Metoda studije slučaja omogućuje dublji uvid u individualne značajke potencijalno darovite djece i povezivanje sa teorijskim spoznajama. Daroviti su heterogena skupina s velikim individualnim razlikama u socio-emocionalnom razvoju u ranoj dobi, od onih karakterističnih za dobrobit do onih suprotnih. Potreban je širi diskurs u identifikaciji potencijalno darovite djece. Longitudinalnom studijom moglo bi se utvrditi utjecaj značajki socio- emocionalnog razvoja potencijalno darovite djece na njihove obrazovne i životne ishode.

darovitost, individualne razlike, socio-emocionalni razvoj, identifikacija

nije evidentirano

engleski

The characteristics of potentially gifted preschool children - a case study

nije evidentirano

giftedness, individual differences, socio-emotional development, identification

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-132.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Zrilić, Smiljana

Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

9789533311357

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija