Izdavač: Litteris
Godina: 2015
Stranica: 271
ISBN: 978-953-7250-77-5
Ključne riječi: književnost, tradicijske balade. sefardske romance
( literature, traditional ballad, Sephardic romance )
Knjiga inovativno po prvi put kod nas progovara o žanru tradicijske balade uz argumentaciju komparativne književnosti i filologije, kao i znanosti o književnosti, pri čemu donosi prijepise izvornih španjolskih i sefardskih romanci i hrvatskih balada kao zasebnih baladnih tipova. Tako se donose prijepisi romanci "El moro cautivo", "La doncella enamorada del moro salvada por la Virgen" iz Arhiva Ramón Menéndez Pidal u Madridu, te balade tipa tamnovanje bana Zrinjanina, i Frane i Lijana, ove posljednje kao hrvatske inačice balade o Heroji i Leandru. Te se balade tumači kao i do sada uz potporu teorije čitateljskog odgovora i teorije zapleta koje je autorica koristila i u dosadašnjim svojim radovima (Silva Hispanica, Između klevete i kletve: tema obitelji u hrvatskoj usmenoj baladi). Susret s folklorističkom djelatnošću akademkinje Maje Bošković-Stulli, kao i prepoznavanje folklorističkih afiniteta Federica Garcíje Lorke poentiraju ovu knjigu, prepoznajući upravo ove susrete posebno poticajnim za znanstveno bavljenje folklorom općenito. Knjigu otvara književno-antropološka studija o Isaku Samokovliji i citatima romanci u književnoj teksturi njegovih priča, a knjigu zatvara studija o žanru balade kao žanru svjetske knjjiževnosti, ravnopravnom druigm književnim žanrovima, što postaje posebno očito u kontekstu komparatističkih studija.
Kategorija: Ostalo
Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: Simona Delic (simona@ief.hr), 27. Sij. 2017. u 11:56 sati
Napomene:
Knjiga donosi i prijepis Lorkine romance "Balada de un dia de julio" (1919.), popraćenu autoričinim prepjevom, a iznosi se i teza kako je romanca vjerojatno nastala u suglasju s tradicijskim romancama "La señas de esposo" i "La Infantina".