Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka (CROSBI ID 235758)

Zgurić, Borna Democratic Peace Theory : A Path Towards Civil War : The Case of Iraq / Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka // Suvremene teme, 6 (2013), 1; 28-43

Zgurić, Borna

Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka

Autor smatra kako liberalna paradigma demokratskog mira ima problema u objašnjavanju međunarodne stvarnosti. Demokratizacija nužno ne vodi prema miru, već potiče ratove, prvenstveno u smislu „pravednih ratova“ s ciljem svrgavanja autoritarnih režima. Također, pokazuje se kako demokracije ipak ratuju međusobno. Tome su posebno sklone mlade demokracije. Autor posebno naglašava kako demokratizacija može voditi u građenske ratove. Primjer Iraka pokazuje kako je umjesto mira, demokratizacija dovela do nasilja unutar države što je proizvelo novu nesigurnost za čitavu regiju. Američki ciljevi u Iraku bili su razoružanje Iraka, rat protiv terorizma, širenje slobode, demokracija te uvođenje slobodnog tržišta. Međutim, niti jedan od ciljeva nije ostvaren. Irak je bio razoružan već 1991, dok je tek američkom invazijom na Irak omogućen ulazak Al Kaidi. Posljednja tri cilja, koji ujedno predstavljaju i stupove teorije demokratskog mira, također nisu ostvareni, već je Irak završio u građanskom ratu.

liberalna demokracija, Immanuel Kant, teorija demokratskog mira, građanski rat, Irak

Democratic Peace Theory : A Path Towards Civil War : The Case of Iraq

liberal democracy, Immanuel Kant, democratic peace theory, civil war, Iraq