Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Evangelizacijsko poslanje Crkve i novi oblici komunikacije (CROSBI ID 409025)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Strujić, Jure Evangelizacijsko poslanje Crkve i novi oblici komunikacije / Mateljan, Ante (mentor); Split, Katolički bogoslovni fakultet, Split, . 2015

Podaci o odgovornosti

Strujić, Jure

Mateljan, Ante

hrvatski

Evangelizacijsko poslanje Crkve i novi oblici komunikacije

Rad je podijeljen na pet poglavlja. U prvom poglavlju se govori o evangelizacijskom poslanju Crkve koja teži nasljedovanju Krista „savršenog komunikatora“. Posebno je obrađeno značenje i konkretni oblici korištenja riječi, tiska i slike u evangelizaciji, te mogućnosti radija, filma i televizije kao trajnih evangelizacijskih pomagala. Ovdje je ukratko dotaknuta i teme inkulturacije evanđelja kao dinamičan proces, te teološki pogled na komunikaciju u svjetlu teologije Trojstva i teološke antropologije. Drugo poglavlje obrađuje obilježja novih medija: dinamičnost, otvorenost, brzinu, interaktivnost i multimedijalnost. Razvoj novih tehnika i mogućnosti komuniciranja otvara prije neslućene probleme otuđenja, ovisnosti, mnogostrukih identiteta, raznih manipulacija i diskriminacija o kojima Crkva treba progovarati. Korištenjem novim medija mnogi ljudi su gurnuti u svijet lažnih identiteta i otuđenosti. Otvorenost i dostupnost informacija dovodi do gubitka moći prosudbe, te nerijetko unatoč obilju informacija oskudijevamo mudrošću. Treće poglavlje sadrži analizu crkvenih dokumenata i njihov suodnos, od vremena pape Lava XIII., do Ivana XXIII, Pavla VI, Ivana Pavla II, Benedikta XVI., te konačno sadašnjega pape Franje. Posebno su značajni provedbeni dokumenti koje je donijelo Papinsko vijeće za sredstva društvene komunikacije, te dokumenti Hrvatske biskupske konferencije o medijima. Četvrto poglavlje ovoga rada posvećeno je papinskim Porukama (od 1967. do danas) koje se počev od drugog vatikanskog Koncila sve do danas objavljuju u prigodi Svjetskog dana društvenih komunikacija. U našim prilikama ovakvom potpunijom analizom Poruka za svjetski dan društvenih komunikacija se do sada nije nitko sustavno bavio, stoga ovaj dio smatramo važnim znanstvenom doprinosom aktualnoj problematici. Poruke u sebi zrcale i društveno političke prilike kroz koje društvo i Crkva prolaze tijekom posljednjih pola stoljeća te se u njima iščitavaju smjernice socijalnog nauka Crkve. Rad ukazuje na teološko i pastoralno bogatstvo Poruka. Radi raznolikosti tema, aktualnosti i bogatstva sadržaja, pastoralnih smjernica i pozitivnog stava Poruke su obrađene kako kronološki tako i sadržajno. Obrađen je značaj medija u stvaranju nove kulture te prednosti, mogućnosti, ali i opasnosti na koje Poruke ukazuju. U Porukama posljednjih desetak godina posebno se govori o digitalnim mrežama kao novom forumu navještaja evanđelja, evangelizaciji kulture digitalnog svijeta, kršćanskoj mreži te novim oblicima svjedočenja. Uz to izdvojeni su naglasci Poruka upućenih posebnim skupinama: djeci, mladima, ženama, obiteljima, starijima, svećenicima, djelatnicima u medijima te Poruke u posebnim prigodama. Istaknut je značaj Poruka koje govore o medijima u službi općeljudskih vrjednota kao što su: odgoj, opće dobro, sloboda, mir i pomirenje, društvena pravednost i ljudska prava, jedinstvo, solidarnost i istina. Peto, završno poglavlje, na sintetički način ukazuje načine na koje se evangelizacija može ostvarivati putem suvremenih sredstava društvene komunikacije koji na internetskoj podlozi nude multimedijalnost i interaktivnost. Ovaj zaključni dio koji nosi naslov: Novi mediji i nova evangelizacija na temelju prethodne analize donosi zaključke i prijedloge o mogućnostima upotrebe novih sredstava masovne komunikacije, osobito temeljenih na digitalnoj tehnologiji i mnoštvu novih „društvenih mreža“, osobito putem mrežnih servisa i mobilnih aplikacija u procesu navještaja vjere i ostvarivanja vjerskog, pa i eklezijalnog zajedništva. Posebno se govori o novonastalim oblicima duhovnosti i vjerskog života u digitalnim prostorima te izazovima virtualnih crkvi. Na kraju se nude konkretni pastoralni prijedlozi i smjernice za evangelizaciju putem novih sredstava komunikacije.

Crkva, evangelizacija, novi mediji, komunikacija

nije evidentirano

engleski

The evangelizing mission of the Church and the new forms of communication

nije evidentirano

Church, evangelization, new media, communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

363

09.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Katolički bogoslovni fakultet, Split

Split

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Teologija

Poveznice