Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upoznajmo domovinu. Priručnik i radna bilježnica za II. i III. razinu hrvatske nastave u inozemstvu: Povijest i Geografija (CROSBI ID 746795)

Urednička knjiga | udžbenik | domaća recenzija

• Obrazovni materijal (osnovnoškolsko obrazovanje )

Upoznajmo domovinu. Priručnik i radna bilježnica za II. i III. razinu hrvatske nastave u inozemstvu: Povijest i Geografija / Jurić, Tado (ur.) Zagreb: Alka script, 2016

Podaci o odgovornosti

Jurić, Tado

Jurić, Tado

hrvatski

Upoznajmo domovinu. Priručnik i radna bilježnica za II. i III. razinu hrvatske nastave u inozemstvu: Povijest i Geografija

NASTAVNE TEME KROZ POGLAVLJA I. NAŠA DOMOVINA REPUBLIKA HRVATSKA 1. Simboli domovine 2. Zagreb – glavni grad Hrvatske 3. Stanovništvo Republike Hrvatske 4. Republika Hrvatska i zemlje u okruženju II. PROŠLOST DOMOVINE HRVATSKE 1. Doseljenje Hrvata 2. Doba hrvatskih kraljeva 3. Hrvatska od 15. do 19. stoljeća 4. Borba za materinski hrvatski jezik 5. Hrvatska u 20. stoljeću 6. Domovinski rat 7. Samostalna Republika Hrvatska III. GEOGRAFSKA I PRIRODNA OBILJEŽJA HRVATSKE 1. Hrvatske regije 2. Rijeke i jezera Hrvatske 3. Nacionalni parkovi i parkovi prirode IV. PRIMORSKI KRAJEVI REPUBLIKE HRVATSKE 1. Osnovna obilježja primorskih krajeva 2. Naselja i gospodarstvo primorskih krajeva 3. Prirodne, povijesne i kulturne znamenitosti primorskih krajeva V. NIZINSKI KRAJEVI REPUBLIKE HRVATSKE 1. Osnovna obilježja nizinskih krajeva 2. Naselja i gospodarstvo nizinskih krajeva 3. Prirodne, povijesne i kulturne znamenitosti nizinskih krajeva VI. GORSKI KRAJEVI REPUBLIKE HRVATSKE 1. Osnovna obilježja gorskih krajeva 2. Naselja i gospodarstvo gorskih krajeva 3. Prirodne, povijesne i kulturne znamenitosti gorskih krajeva VII. HRVATI IZVAN GRANICA HRVATSKE 1. Iseljena Hrvatska 2. Hrvati Bosne i Hercegovine Nastavne teme sadržajno odgovaraju na zadane operativne ciljeve Kurikuluma hrvatske nastave u inozemstvu. METODIČKO OBLIKOVANJE POLAZNOG TEKSTA NASTAVNE TEME / NASTAVNE JEDINICE Obrada svakog novog teksta (nastavnog sadržaja) započinje metodički primjerenim motivacijskim pitanjem te odgovarajućom fotografijom ili slikom koja učeniku pomaže odgovoriti na postavljeno pitanje. Za učenike koji slabije poznaju hrvatski jezik slikovni sadržaj je vrlo važan, a ponekad i neophodan za razumijevanje. (Primjer: Koja je rijeka na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine? Ispod pitanja je karta na kojoj je jasno vidljiva granica. 21. str.) Odgovor na motivacijsko pitanje potiče uvodni razgovor kojega će učitelj, na temelju znanja i iskustva učenika, usmjeravati prema sadržaju glavnog dijela teksta. Glavni dio teksta napisan je jasnim, ne predugim rečenicama. Ključni pojmovi istaknuti su podebljanim slovima, a na kraju teksta su izdvojeni i prevedeni na njemački jezik. Bilingvalnim učenicima i učenicima koji su slabiji govornici hrvatskoga jezika, a kojima je knjiga i namijenjena, prijevod ključnih riječi je značajna pomoć za razumijevanje sadržaja teksta. U tekstove koji obrađuju povijesne sadržaje uspješno su integrirane različite anegdote, legende ili priče koje približavaju sadržaje na zanimljiv način. Ostvarena je integracija predloženih književnih tekstova nastavnog predmeta hrvatski jezik te sadržajima povezanima s povijesti hrvatskoga jezika. Vidljivo je i integriranje područja hrvatske likovne i glazbene umjetnosti. Glazbena umjetnost prezentirana je učenicima kroz tekst i osnovne podatke o hrvatskoj himni, kroz tekst pjesme Moja domovina, Hrvatskog Band Aida, kroz isticanje tambure kao hrvatskog tradicijskog glazbala na 111. str. te kroz ključne pojmove bećarac, ganga, Barokne večeri u Varaždinu na 111. i 142. str. itd.) Sve priložene fotografije su dobre kvalitete te potpisane, što poboljšava razumijevanje obrađivanog sadržaja. Fotografije i crteže autor koristi i kod ponavljanja i vježbanja naučenog nastavnog sadržaja. RADNA BILJEŽNICA Nakon dijela koji obrađuje nove sadržaje slijede zadatci (integrirana radna bilježnica). Zadatci su napisani i posloženi prema metodičkim pravilima. Posloženi su od poznatog prema nepoznatom, od lakšeg prema zahtjevnijem, od jednostavnijeg prema složenijem. Grupirani su po tipovima i sadržaju. Zadatci su napisani tako da mogu provjeriti različite razine učenikovog znanja. Pitanja ne sugeriraju odgovor. Napisani su ispravno: gramatički, stilski i pravopisno. Ne očekuju ekstremne odgovore niti fraze formulirane u udžbeniku (polaznom tekstu.) Predviđeni odgovori su nedvosmisleni.

Domovina, Hrvatska, Udžbenik za hrvatsku nastavu u inozemstvu, Hrvatska nastava, Njemačka

nije evidentirano

engleski

Get to Know Our Homeland

nije evidentirano

Homeland, Croatia, Textbook for Croatian classes abroad, Germany

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Alka script

2016.

978-953-294-162-3

150

objavljeno

Povezanost rada

Demografija, Etnologija i antropologija, Povijest

Poveznice