Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam (CROSBI ID 644758)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Ricl, Jesenka ; Leko Šimić, Mirna Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam // Kultura , identitet, društvo – Europski realiteti / Brekalo, Miljenko et al. (ur.). Osijek: Odjel za kulturologiju Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2014. str. 597-608

Podaci o odgovornosti

Ricl, Jesenka ; Leko Šimić, Mirna

hrvatski

Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam

Tema rada je umnožavanje kulturnog identiteta uslijed procesa globalizacije, trans - moderni kulturni turizam, te razvoj održive i kontrolirane turističke djelatnosti u Hrvatskoj kroz odabir primjerenih marketing koncepcija. Globalno shvaćanje kulturnog identiteta i prihvaćanje lokalnih spoznaja pruža pojedincu osjećaj pripadnosti, zajedništva i nacionalnosti. Zbog subjektivnosti zajednice proces globalizacije ne utječe na homogenizaciju kultura, jer je čovječanstvo u kontinuiranoj potrazi za kulturnim porijeklom. Trans - moderni putnici su začetnici novih spoznaja o posljedicama globalnog ekonomskog razvoja. Oni razumiju pozitivne i negativne učinke sudjelovanja u turizmu lokalnih zajednica, te vrijednost održivog načina poslovanja u turističkom sektoru. Kulturno nasljeđe Hrvatske je nedjeljivo i globalno interaktivno, što implicira primjenu holističkog pristupa percepcije njegovih pojavnih oblika. Pozitivni i negativni učinci globalizacije su kreativna i stimulativna interakcija elemenata različitih kultura. U tim je okolnostima najveći izazov zaštita i očuvanje materijalne, te prenošenje nematerijalne kulturne baštine na buduće generacije. Razvoj selektivnog turizma doprinosi jačanju nacionalnog kulturnog identiteta bez kojega je gotovo nemoguće valorizirati potencijal kulturne baštine i kulturnog identiteta. U tom kontekstu značajnu ulogu može imati primjena marketing koncepcije u kreiranju ponude kulturnog dobra i definiranju kulturnog identiteta. Prezentacijom ponude takve vrste i pozicioniranjem u svijesti trans - modernog putnika moguće je kreirati očekivanja i nova iskustva za sudionike kulturnog turizma. Marketing koncepcija je temelj za definiranje modela održivog razvoja kulturno turističke djelatnosti, jer turizam može imati pozitivne i negativne učinke na kulturnu baštinu i raznoliku receptivnu zajednicu zemlje.

baština, globalizacija, identitet, kultura, marketing, turizam

nije evidentirano

engleski

Cultural identity vs. globalization: transmodern cultural tourism

nije evidentirano

heritage, globalization, identity, culture, marketing, tourism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

597-608.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kultura , identitet, društvo – Europski realiteti

Brekalo, Miljenko et al.

Osijek: Odjel za kulturologiju Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

978-953-7964-18-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija