Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije (CROSBI ID 484351)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić, Branka Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije // Udžbenik i virtualno okruženje / S.Halačev (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2004. str. 167-174-x

Podaci o odgovornosti

Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić, Branka

hrvatski

Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije

Anonimnom anketom o korištenju udžbenika fizike obuhvaćeno je 196 učenika sedmih i osmih razreda triju riječkih osnovnih škola, 644 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda četiriju riječkih gimnazija i njihovi nastavnici. Anketa je provedena početkom školske godine 2001/2002, a pitanja su se odnosila na prethodnu školsku godinu. 65% osnovnoškolaca rabi udžbenik samo u školi, a 30% osnovnoškolaca služi se njime samostalno. Iako, prema navedenom, nastavnici posvećuju dužnu pažnju radu s udžbenikom, u 68% slučajeva upotreba je udžbenika tijekom nastave fizike pasivna i svodi se na čitanje. Gimnazijski nastavnici fizike smatraju da 46% gimnazijalaca zadržava jednake navike korištenja udžbenika u srednjoj kao i osnovnoj školi, no 52% učenika procjenjuje da u gimnaziji čak rjeđe koriste udžbenik nego u osnovnoj školi. Više od 60% gimnazijalaca nikad ne koristi udžbenik iz fizike te navodi da im on nije koristan. Od onih koji udžbenik koriste, 19% to čini na poticaj nastavnika, samo 6% traga za dodatnim sadržajima, a 52% u udžbeniku traži objašnjenja nastavnih sadržaja. 61% gimnazijalaca češće se služi udžbenikom iz kemije nego udžbenikom iz fizike, dok se udžbenikom matematike češće koristi 39% učenika, ali je podjednak postotak i onih koji udžbenik matematike koriste rjeđe nego udžbenik fizike. Razloge slabog korištenja udžbenika fizike u gimnaziji i nastavnici i učenici vide u neiskustvu učenika u služenju literaturom te u frustriranosti preopširnim nastavnim sadržajima. 50 % gimnazijalaca mahom pozitivno komentira provedenu anketu, upozorava na želju za izražavanjem svojih stavova i apela za angažman na promjeni postojećeg stanja.

kvaliteta nastave fizike; udžbenici

nije evidentirano

engleski

Using physics textbooks in the schools of Primorsko-goranska county

nije evidentirano

quality of physics teaching; textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-174-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Udžbenik i virtualno okruženje

S.Halačev

Zagreb: Školska knjiga

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija