Videoigre u kulturi informalnog učenja odraslih (CROSBI ID 645045)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Videoigre u kulturi informalnog učenja odraslih
U životima odraslih osoba na početku 21. stoljeća informalno učenje ima sve važniju ulogu. U cjeloživotnom učenju informalno učenje je jednako važno kao i formalno i neformalno obrazovanje. Informalno učenje događa se svakodnevno i cjeloživotno. Mnoge za život važne kompetencije stječu odrasle osobe informalnim učenje uz pomoć digitalnih medija. Sve više se uči o tim medijima te uz pomoć takvih medija. Učenje odraslih bitno se razlikuje od učenja djece i mladih (prema cilju, svrsi, strategijama i motivaciji). Temeljitije poznavanje igre kao strategije učenja može pomoći u objašnjavanje motivacije i poželjnih strategija učenja odraslih danas. Za potrebe ovog rada analizirano je petnaest video igara koje su procjenjivale odrasle osobe. Ispitanici su imali zadatak opisati tijek video igre te istaknuti i ukazati na moguće koristi za vlastito učenje od igranja tih igara. Opisi ispitanika su analizirani kao slučajevi (studij slučaja) te hermeneutičkom analizom sadržaja opisa video igara. Hermeneutičkom analizom izdvojeno je devet kategorijalnih obilježja didaktičkih i andragoških vrijednosti video igara. To su sljedeće kategorije: poduzetništvo, timski rad, kreativnost, multikulturalnost, osobne vrline, kontrola emocija, učenje različitih znanja i kompetencija, motorička spretnost te profesionalna orijentacija. Izdvojene kategorije su analizirane i objašnjene u kontekstu suvremenih teorija učenja i njihove važnosti u kontekstu cjeloživotnoga učenja. Zaključuje se da su današnjem čovjeku potrebna konstruktivistička, transformacijska i inovacijska znanja. Video igre omogućuju stjecanje upravo takvih znanja.
informalno učenje odraslih, videoigre, andragogija, digitalni mediji, analiza sadržaja, kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
Video Games in a Culture of Informal Adult Learning
nije evidentirano
informal adult learning, video games, computer games, andragogy, digital media, content analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-79.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komu treba obrazovanje odraslih
Milan Matijević i Tihomir Žiljak
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO)
978-953-8065-03-3
Podaci o skupu
7. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
predavanje
26.09.2016-28.09.2016
Vodice, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska