Elektrokemijska svojstva aluminija u otopinama limunske kiseline (CROSBI ID 484377)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šeruga, Marijan ; Hasenay, Damir Elektrokemijska svojstva aluminija u otopinama limunske kiseline // Zbornik radova 2. Hrvatskog simpozija o elektrokemiji / Gojo, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2001. str. 115-118

Šeruga, Marijan ; Hasenay, Damir

Elektrokemijska svojstva aluminija u otopinama limunske kiseline

U ovom radu istraživana su elektrokemijska svojstva aluminija u otopinama limunske kiseline pH vrijednosti 4-8. Korištene su elektrokemijske tehnike: potencijal-vrijeme mjerenja, potenciodinamička polarizacija i potenciostatski kontrolirani struja-vrijeme tranzijenti. Rezultati potencijal-vrijeme mjerenja u otopinama limunske kiseline pH 2-7 pokazuju da se stacionarna vrijednost potencijala uspostavlja veoma sporo uslijed sporih površinskih procesa koji se odvijaju na granici faza oksidni film/elektrolit. U otopini limunske kiseline pH 8 stacionarna vrijednost potencijala uspostavlja se relativno brzo uslijed snažnog otapanja oksidnog filma pri OCP uvjetima, kao i mogućeg otapanja metala na mjestima strukturnih defekata u oksidnom filmu. Krivulje potenciodinamičke polarizacije u otopinama pH 4-7 ukazuju na tipično pasivno ponašanje aluminija i na formiranje oksidnog filma barijernog tipa. U otopini limunske kiseline pH 8 proces pasivacije odvija se uz relativno snažno otapanje oksidnog filma. Oblik potenciostatskih struja-vrijeme tranzijenata dobiven u području potencijala -0,5 V do 1,5 V u otopinama limunske kiseline pH 4-8 tipičan je za tzv. "defect model" rasta oksidnog filma barijernog tipa. Tijekom anodizacije rast filma defektne strukture odvija se uz znatan gubitak anodne struje (naboja) koja se troši na "popravak" defektnih mjesta u strukturi anodnog filma i lokalno otapanje aluminija.

aluminij; limunska kiselina; elektrokemijska svojstva

Electrochemical properties of aluminium in citric acid solutions

aluminium; citric acid; electrochemical properties