Pedagoški aspekti prevencije ovisnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi (CROSBI ID 236826)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita ; Kolak, Ante
hrvatski
Pedagoški aspekti prevencije ovisnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi
Pedagoški diskurs u području prevencije ovisničkog ponašanja usmjeren je k poticanju razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivnog identiteta djeteta. Te se kvalitete smatraju «prvom zonom obrane» djeteta od različitih nepovoljnih utjecaja i mogućim oblikom prevencije autoagresivnih i socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja. Takvo stajalište odražava shvaćanje djeteta kao racionalne i razborite osobe koja je u stanju reflektirati o svojem iskustvu i ponašanju te iziskuje odgoj temeljen na kvalitetnim odnosima i uvažavajućoj, recipročnoj komunikaciji. Riječ je o odgoju koji se distancira od prisiljavanja i bilo koje vrste pokoravanja djece, a oslanja na osnaživanje samoregulacijskih potencijala i autonomije djece. Za to je potrebna pretvorba odgojno-obrazovne ustanove u mjesto humanog i demokratičnog življenja, odgoja i učenja, što najčešće iziskuje kompleksnu promjenu na razini njezine cjelokupne kulture.
odgojno-obrazovna ustanova, pedagogija samoregulacije, prevencija ovisnosti, samopoštovanje
nije evidentirano
engleski
Pedagogical aspects of addiction prevention in an educational institution
nije evidentirano
Addiction prevention, educational institution, pedagogy of self-regulation, self-respect
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65/2016. (1)
2016.
137-149
objavljeno
0037-654X