Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika (CROSBI ID 236967)

Prilog u časopisu | stručni rad

Tokić, Ružica Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 3; 195-205

Podaci o odgovornosti

Tokić, Ružica

hrvatski

Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika

Učenje je složeni psihički proces uslijed kojega dolazi do promjene ponašanja osobe koja usvaja znanje. Osim znanja učenici prilikom učenja koriste i iskustva koja stječu iz okoline u kojoj odrastaju. Autori kao što su Gardner, Brown, Mihaljević Djigunović slažu se kako su afektivne karakteristike važne za uspješno učenje stranog jezika jer povećavaju motiviranost za učenje. Brown (2000) navodi da se negativni stavovi mogu promijeniti, ako učenicima približimo kulturu ili ih upoznamo s osobama iz druge kulture. Područje afektivnih faktora, a posebice stavovi i svjesnost o razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te njihova povezanost s uspjehom učenika osnovne škole nedovoljno je istraženo područje. Iz toga razloga u ovome radu istraživanje se provodilo na tri razine. Prva razina je obuhvaćala stavove koje učenici imaju prema engleskom jeziku, kulturi i narodu zatim se istraživala razina svjesnosti o sličnostima i razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te poznavanje činjenica iz britanske i američke kulture. Ciljana skupina su bila četiri osma razreda osnovne škole te je istraživanje provedeno na uzorku od 99 učenika. Istraživanje je obuhvatilo upravo tu dobnu skupinu zbog toga što su učenici osmog razreda već nekoliko godina učili engleski jezik preko kojega su se i upoznavali s američkom i britanskom kulturom te na taj način imaju izgrađeni stav o elementima koji su bili predmet istraživanja. Dobiveni rezultati pokazuju koliko su navedene kategorije povezane s uspjehom učenja odnosno ocjenama iz engleskog jezika te se može zaključiti kako učenici koji imaju pozitivniji stav prema engleskom jeziku i kulturi postižu bolji uspjeh.

afektivni faktori, engleski jezik, kultura, uspjeh

nije evidentirano

engleski

Relationship Between Affective Factors of Secondary School Students and Success in English Language Classes

nije evidentirano

affective factors, English language, culture, success

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (3)

2016.

195-205

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice