Osposobljavanje i usavršavanje učitelja za rad u alternativnim školama (CROSBI ID 79500)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Osposobljavanje i usavršavanje učitelja za rad u alternativnim školama
Autor prikazuje programe i modele osposobljavanja i usavršavanja učitelja za rad u alternativnim školama. Analizirani su programi i modeli osposobljavanja Montessori i waldorfskih učitelja, učitelja koji slijede pedagošku koncepciju Celestina freineta, te učitelja koji rade u različitim slobodnim i privatnim školama. Spomenute su najpoznatije institucije i strukovne udruge učitelja koje organiziraju osposobljavanje i usavršavanje učitelja. Autor konstatira da se na državnim pedagoškim fakultetima učitelji pripremaju za realiziranje državnog kurikuluma u razrednim odjelima s velikim brojem učenika (trideset i više). U takvim odjelima učiteljima je glavni problem stvoriti podnošljivu radnu klimu, a gotovo uvijek dominira zajednička nastava uz frontalno poučavanje. Središta za osposobljavanje učitelja za rad u alternativnim školmama nastoje buduće učitelje osposobiti za organiziranje nastave koja će biti orijentirana na učenika. Za takvu nastavu nije moguće pripremiti zajednički kurikulum koji će zadovoljiti svu djecu. Učitelji su u većini alternativnih škola osposobljeni da pomažu djeci kreirati osobni kurikulum.
osposobljavanje učitelja; alternativne škole
nije evidentirano
engleski
Teacher training and profesional improving for work in alternative schools
nije evidentirano
teacher training; alternative schools
nije evidentirano