Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika (CROSBI ID 409556)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Eret, Lidija Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika / Matijević, Milan (mentor); Dumančić, Mario (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Eret, Lidija

Matijević, Milan

Dumančić, Mario

hrvatski

Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika

Doktorski rad prikazuje multimedije u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike iz više različitih aspekata, rezultatima dvaju kvalitativnih i jednog kvantitativnog istraživanja. Autorica proučava trenutnu zastupljenost multimedija u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike te stručne procjene učitelja matematike o značaju takve nastave u osuvremenjivanju metodike učenja i poučavanja matematike u osnovnoj školi. Trenutna nastavna situacija u hrvatskim osnovnim školama i procjene o multimedijskoj u nastavi matematike u budućem vremenu dobivene su analizom mišljenja osnovnoškolskih učitelja matematike (N = 20) primjenom delfi metode. Navedeni rezultati provjereni su provođenjem novih istraživanja. Empirijska provjera modela konstruktivističke nastave matematike obogaćene multimedijom provedena je akcijskim istraživanjem koje je uključivalo dva osnovnoškolska razredna odjeljenja (N = 45) promatrana tijekom jedne nastavne godine. U istraživanju je ispitana i motivacija učenika obzirom na mišljenja o usvajanju matematičkih sadržaja i kompetencija modificiranim upitnikom djelomično preuzetim iz Skale Motivacijske strategije učenja (Pintrich i sur., 1993). Kvantitativno istraživanje bavilo se učiteljskim procjenama implementiranja multimedija u nastavu matematike (N = 321) koje su dobivene skalama procjene. Rezultati triju istraživanja korelirani su međusobno, kao i s rezultatima suvremenih znanstvenih istraživanja s područja metodike nastave matematike. Istraživanja su nadopunjena povijesno- komparativnom analizom studijskih programa osposobljavanja učitelja matematike na području Republike Hrvatske kako bi se uočile stečene kompetencije odnosno potreba za stručnim usavršavanjem učitelja u području multimedijske didaktike. Rezultati ovog rada donose metodičke prijedloge unapređenja nastave matematike konstruktivističkim pristupom i individualizacijom nastavnog procesa uporabom multimedija. Također ukazuju načine na koje multimediji u nastavi matematike mogu doprinijeti pozitivnim promjenama obzirom na nastavnu komunikaciju i zadržavanje visoke razine motivacije za nastavni predmet prilikom promjene nastavnog koncepta. Tome se priključuju i idejna rješenja kurikulumskih izmjena, pa i onih vezanih uz reformu školskog sustava te stručno usavršavanje i licenciranje učitelja u osnovnoj školi. Naglasak je pritom na procjenama sve veće digitalizacije nastavnog procesa, ali i s time povezanim problemima osiguravanja materijalnih uvjeta za izvođenje multimedijske nastave, kao i rastućim problemom socijalizacije učenika.

e-učenje, individualizacija učenja i poučavanja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za učenje matematike, m-učenje, multimedijska nastava matematike, obvezno školovanje

nije evidentirano

engleski

Multimedia teaching of primary school mathematics in the context of improving the teaching of mathematics and pupil motivation

nije evidentirano

compulsory education, constructivism in mathematics, e-learning, individualization of teaching and learning, m-learning, motivation in mathematics education, multimedia mathematics teaching, the curriculum of mathematics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

312

21.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Matematika