Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju (CROSBI ID 409680)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vračan, Dalibor Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju / Baić, Mario (mentor); Starosta, Włodzimierz (neposredni voditelj). Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Vračan, Dalibor

Baić, Mario

Starosta, Włodzimierz

hrvatski

Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju

Hrvanje je vrlo složena i zahtjevna sportska aktivnost visokog intenziteta u kojoj se kretanja izvode u varijabilnim uvjetima simetrično oko svih osi i ravnina, te u svim pravcima. Međutim dosadašnja hrvačka trenažna praksa je takva da se učenje i usavršavanje hrvačkih tehnika u većini slučajeva provodi jednostrano (asimetrično), za što danas postoje kritike od strane dijela hrvačkih eksperata. Osnovni cilj ovog istraživanja je vrednovati efekte simetričnog i asimetričnog učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika na uspješnost u hrvačkoj borbi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 115 hrvača početnika, u dobi između 19 i 21 godine, podijeljenih u dvije grupe: eksperimentalnu i kontrolnu grupu. Eksperimentalna grupa je provodila trenažni program učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika u obje strane simetrično, dok je kontrolna grupa provodila tradicionalni trenažni program učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika samo u dominantnu stranu asimetrično. Nakon provedenog trenažnog programa koji je trajao tri mjeseca u ritmu od dva puta tjedno po 90 minuta sveukupno 48 sati, utvrđene su razlike između eksperimentalne i kontrolne grupe u području izabranih situacijskih parametara važnih za uspjeh u hrvačkoj borbi. Iz rezultata se može zaključiti da je planirani i programirani trenažni proces koji se provodio simetrično uvjetovao statistički značajno višu uspješnost u hrvačkoj borbi kod hrvača početnika. Hrvači početnici koji su provodili trenažni proces simetrično postizali su statistički značajno više rezultate u svim situacijskim varijablama korištenim u istraživanju. Temeljem dobivenih rezultata preporuča se primjena simetričnog učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika u trenažnom procesu od početka vježbanja odnosno prvog uključenja u trenažni proces.

hrvači početnici, slobodni stil, trenažni program, situacijske varijable

nije evidentirano

engleski

Relation between symmetrical and asymmetrical methods of learning and improving the wrestling techniques and success in wrestling

nije evidentirano

beginner wrestlers , f reestyle wrestling, training program, situation variables

nije evidentirano

Podaci o izdanju

136

06.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija