Zaštitna grafika poštanskih maraka dualnim svojstvima bojila sa parametrom Z i individualiziranim rasterskim elementom (CROSBI ID 409789)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rudolf, Maja Zaštitna grafika poštanskih maraka dualnim svojstvima bojila sa parametrom Z i individualiziranim rasterskim elementom / Žiljak, Vilko (mentor); Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2013

Rudolf, Maja

Žiljak, Vilko

Zaštitna grafika poštanskih maraka dualnim svojstvima bojila sa parametrom Z i individualiziranim rasterskim elementom

U radu se postavljaju visoki standardi dizajna za tehnološku izvedu poštanskih maraka kao vrijednosnica na bazi teorije Infraredesigna. Zbog stalne potrebe za novim zaštitama u borbi protiv krivotvorenja, tisak je podređen korištenju inovacija i patenata. Rad je posvećen višestrukoj zaštiti poštanskih maraka, kako bi se osigurala njihova autentičnost. Kreiraju se zaštitni elementi temeljeni na tehnologiji skrivanja infracrvene Z slike unutar vidljive slike. Modeliraju se rasterski elementi koji sudjeluju u kreiranju grafike u proširenom spektru od 400 do 1000nm. Konvencionalno rastriranje se zamjenjuje individualizirano dizajniranim rasterskim elementima kako bi se postigla raspršenost rubova skrivene slike te na taj način unaprijedilo sakrivanje čime se potvrđuje hipoteza da rasterski element sa bitmapiranim elementom slike onemogućava krivotvorenje. Dizajn nove poštanske marke se izvodi planiranim spot bojama sa Z parametrom. Izvode se detaljni proračuni novih Z spot bojila za prošireni spektar u uvjetima ofsetnog tiska. Eksperimentalno je postavljena i dokazana osmerobojna spot CMYKIR separacija sa četiri VS/IR blizanca boja. Definiraju se nove faze dizajna za potrebe kreiranja dvostruke informacije. Daju se novi algoritmi u optimizaciji grafika za vidljivi i infracrveni dio spektra. Izvedeno je šest modela CMYKIR separacije koji odgovaraju na specifične probleme na koje se nailazi u različitim zahtjevima dizajna. Kroz eksperimentalne primjere poštanskih maraka se detaljno analiziraju problemi kod realizacije otisaka sa skrivenom grafikom. Na njih je primijenjena proširena teorija CMYKIR separacije. Kombiniranjem takvih grafika sa individualiziranim rasterima dolazi se do potpunog skrivanja infracrvene informacije u vidljivom dijelu spektra te se postiže vrhunska zaštita poštanske marke, čime se potvrđuje hipoteza o nemogućnosti krivotvorenja. Ujedno se udovoljava i visokim dizajnerskim zahtjevima za kreiranjem bogatih grafika te se postiže dvostruko iskorištenje ograničenih dimenzija poštanske marke.

poštanska marka, Z spot boje, individualizirani rasterski element, dvostruka grafika, bliski infracrveni spektar u tiskarstvu, steganografija

Postage stamp security graphics by dual ink properties with parameter Z and individualize screening element

postage stamp, Z spot color, individual screen element, double graphics, near infrared spectrum in printing technology, steganography