Utjecaj srednjoškolskog obrazovanja na uspješnost studenata studija fizioterapije u kolegiju Klinička kineziologija (CROSBI ID 646279)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kiseljak, Dalibor ; Filipović, Vesna ; Jurak, Ivan
hrvatski
Utjecaj srednjoškolskog obrazovanja na uspješnost studenata studija fizioterapije u kolegiju Klinička kineziologija
Cilj istraživanja je utvrditi značajnost utjecaja vrste srednjoškolskog obrazovanja na uspjeh studenata u kolegiju Klinička kineziologija, 1. godine Studija fizioterapije. Uzorak ispitanika čini 210 studenata 1. godine Preddiplomskog stručnog studija fizioterapije, Zdravstvenog veleučilišta Zagreb, akad.god. 2014./2015., unutar 4 grupe: GF, fizioterapeutski tehničari (N=55), GG, završena gimnazija (N=94), GM, medicinska škola (N=16) te GO, ostale škole (N=45). Pretpostavka istraživanja je da je uspješnost u kolegiju Klinička kineziologija značajno uvjetovana programom završene srednje škole. Rezultate čine ocjene raspona od 1 do 5, kolokvija na kraju 1. semestra i ispita na kraju akad.god. U obradi podataka korištena je ANOVA. Rezultati kolokvija ukazuju kako nema značajnih razlika između grupa (F=2, 35 ; p=0, 07), no postoji tendencija boljih rezultata studenata s biomedicinskim srednjoškolskim obrazovanjem (GF i GM). Analizom rezultata ispita utvrđena je značajna razlika između grupe GG u odnosu na GF i GO (F=5, 15 ; p=0, 0019) u smjeru boljih rezultata GG. Iskustvo nastavnika je da biomedicinska predznanja olakšavaju praćenje sadržaja kolegija Klinička kineziologija, kao što studenti bez navedenih predznanja imaju visoku motivaciju za savladavanje novih gradiva. Namjera istraživanja je objektivizirati višegodišnja zapažanja nastavnika. Analiza rezultata istraživanja potvrdila je pretpostavke i zapažanja nastavnika kolegija Klinička kineziologija ; studenti s biomedicinskim predznanjima imaju tendenciju boljih rezultata kolokvija, premda nema značajnosti razlike rezultata između svih grupa. Rezultati ispita značajno se okreću u korist studenata sa završenom gimnazijom. Na temelju prikazanog istraživanja, kao i istraživanja provedenog s istim ciljem, na drugom uzorku (Kiseljak i sur., 2012), moguće je unaprijediti nastavni proces Studija fizioterapije. Poteškoće uzrokovane različitim predznanjem studenata, nastavnici kolegija Klinička kineziologija rješavaju artikulacijom nastavnih sadržaja i metodologije. Nova će istraživanja postaviti druge pretpostavke o čimbenicima uspješnosti studenata.
srednjoškolsko obrazovanje ; klinička kineziologija ; studij fizioterapije
nije evidentirano
engleski
Relation between secondary education and academic performance in the Clinical kinesiology module
nije evidentirano
secondary education ; clinical kinesiology module ; undergraduate physiotherapy course
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55-55.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb
978-953-6239-55-9
Podaci o skupu
"Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse"
predavanje
20.03.2017-21.03.2017
Opatija, Hrvatska