Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program (CROSBI ID 237940)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Čačko, Sana ; Jurjević, Josipa ; Ćurić, Marija ; Brdarić, Blanka Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program // Logopedija, 5 (2015), 1; 1-9

Podaci o odgovornosti

Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Čačko, Sana ; Jurjević, Josipa ; Ćurić, Marija ; Brdarić, Blanka

hrvatski

Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program

Pohađanje dječjeg vrtića priprema djecu za kasnije formalno obrazovanje te pozitivno utječe na njihov kognitivni i socio-emocionalni razvoj. Nažalost, u Hrvatskoj, posebno u ruralnim područjima, nisu sva djeca u mogućnosti pohađati vrtić pa se uvođenjem obaveznog i besplatnog predškolskog programa nastojalo doskočiti tom problemu. Međutim, do tada ta djeca nisu bila uključena u predškolski odgoj i nisu im pruženi isti poticaji za razvoj jezičnih sposobnosti koje se od njih očekuju u osnovnoj školi. Niz istraživanja navodi da djeca roditelja nižeg socioekonomskog statusa pokazuju lošije jezične sposobnosti u odnosu na djecu roditelja višeg socioekonomskog statusa. Uzevši u obzir dosadašnje spoznaje, cilj ovog rada bio je utvrditi postižu li predškolska djeca, polaznici redovnog vrtića, bolje rezultate na Probirnom testu jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015) od djece polaznika isključivo predškolskog programa. Isto tako, cilj je bio utvrditi postoji li značajna razlika u socioekonomskom statusu obitelji između ove dvije kategorije djece predškolske dobi. Uzorak ispitanika uključivao je 93 djece i njihove roditelje. Djeca su ispitana Probirnim testom jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015), a socioekonomski status ispitan je anketom kreiranom u svrhu ovog istraživanja. Rezultati su pokazali značajnu razliku između djece u dječjem vrtiću i obaveznom predškolskom programu u korist polaznika dječjeg vrtića. Nadalje, pokazalo se kako su roditelji djece uključene u vrtić višeg stupnja obrazovanja, češće zaposleni i imaju veće prihode po članu kućanstva. Iz rezultata se iščitava potreba za dodatnom podrškom djeci koja iz predškolskog programa ulaze u sustav osnovnog školstva.

predškolski odgoj ; socioekonomski status ; djeca predškolske dobi ; jezične sposobnosti

nije evidentirano

engleski

Socioeconomic characteristics and language abilities of children from rural areas attending a preschool programme

nije evidentirano

preschool education ; socioeconomic status ; preschool children ; language abilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2015.

1-9

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Logopedija