Denzitomeztrijska rasčlamba cijeljenja periradikularnih koštanih defekata (CROSBI ID 465340)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Katanec, Davor ; Anić, Ivica ; Kobler, Pavel Denzitomeztrijska rasčlamba cijeljenja periradikularnih koštanih defekata // Acta Stomatologica Croatica / Knežević, Goran (ur.). Stomatolški fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko stomatološko društvo Hrvatskog liječničkog zbora, 1997. str. 326-326-x

Katanec, Davor ; Anić, Ivica ; Kobler, Pavel

Denzitomeztrijska rasčlamba cijeljenja periradikularnih koštanih defekata

Denzitometrijsko mjerenje koštane gustoće omogućava objektivnu procjenu cijeljenja koštanih defekata odontogene etiologije. Glavni uvjet za točno mjerenje denziteta koštane strukture jest priprema rtg snimaka mjernog područja. To znači da za svaku rtg snimku u seriji treba postići jednaku geometriju snimanja i razvijanja, što nije moguće bez geometrijske standardizacije kompliciranim mobilnim ili fiksnim napravama i bez ugradnje aluminijske folije u rtg film. Novi program za kompjuteriziranu denzitometrijsku rasčlambu prilagođen je mjerenju denziteta na standardnim dentalnim rtg snimkama. Pomoću korekcijskog čimbenika, dobivenog matematičkim putem iz tri referalne točke postavljene na mjestu istog denziteta na sve četiri slike u seriji, ispravljaju se netočnosti u mjerenju denziteta nastalene linearnošću detekcijskog susztava i promjene nastale uslijed različitih uvjeta snaimanja pojedinog rtg silma u seriji. Svrha rada bila je ispitati mogućnost novog softvera u rasčlambi cijeljenja periradikularnih koštanih defekata nakon ugradnje hidroksilapatitnih koštanih nadomjestaka na standardnim dentalnim rtg slikama bez ugrađene aluminijske folije i bez prethodne geometrijske standardizacije, Trideset šest bolesnika, s kliničkom dijagnozom granuloma periradiculare, su kirurški obrađeni, a u koštane defekte je ugrađen keramički hidroksilapatit. Bolesnici su praćeni godinu dana nakon zahvata. Parametri kliničkog praćenja su bili: standardne rtg snimke učinjene 1, 6 i 12 mjeseci postoperativno, indeks pomičnosti zuba i pojava recidiva. Prema parametrima kliničkog praćenja dobili smo zadovoljavajuće cijeljenje u 27 slučajeva i recidiva u 9 slučajeva. Iste serije rtg snimaka (jedna pre i tri post-operativno)su digitalizirane pomoću visokorezolucijske CCD kamere. Provedena je denzitometrijska rasčlamba u deset točaka postavljenih na rubovima koštanog defekta na svakoj slici u seriji. Nije nađena statistički vjerodostojna razlika između dobivenih rezultata što zanači da je metoda kompjuterizirane densitometrijske rasčlambe uz korekcijki čimbenik točna i objektivna metoda za kvantitativno određivanje optičke gustoće tijekom cijeljenja periradikularnih koštanih defekata

Denzitometrija; rtg; periradikularni procesi; cijeljenje

Densitometric Analysis of Healing of Periradicular Bone Defects

Densitometric analysis; x-ray; periradicular bone defect; healing