Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola (CROSBI ID 646638)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Stančić, Z. ; Lisak, N., Matejčić, K. Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola // 23rd Ramiro and Zoran Bujas days: Book of abstracts / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.). Zagreb: Medicinska naklada, 2017. str. 198-198

Podaci o odgovornosti

Stančić, Z. ; Lisak, N., Matejčić, K.

hrvatski

Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola

U nastavi Hrvatskoga jezika slušanje ima značajno mjesto u razvijanju svih jezičnih djelatnosti (čitanje, pisanje, govorenje). U osnovnoj školi najčešći su zadaci slušanja s razumijevanjem (Visinko, 2010). U okviru trogodišnjeg istraživačkog projekta financiranog od strane Erasmus +, K2, Strateško partnerstvo za škole, Obrazovanje utemeljeno na dokazima, provedeno je istraživanje pod naslovom „Euopski strateški model za školsku inkluziju“. Projekt je okupio stručnjake u području inkluzivnog obrazovanja Sveučilišta iz Italije (Perugia, Udine), Njemačke (Duisburg-Essen), Samostalnog Sveučilišta u Španjolskoj (Barcelona), Sveučilišta u Sloveniji (Ljubljana) te Sveučilišta u Hrvatskoj (Zagreb). U okviru projekta bilo je uključeno slušanje teksta s razumijevanjem. Učenici su slušali znanstveno-poularni tekst o vulkanima koji je učitelj/učiteljica čitao/čitala dva puta, po dijelovima teksta. Učenici su odgovarali na 12 pitanja višestrukog izbora s jednim točnim odgovorom. Pitanja su se odnosila na razumijevanje sadržaja poslušanoga teksta, odgovaranje na pitanja obogaćeno je s dva crteža. Cilj ovog rada je utvrditi postignuća učenika trećih razreda (N=307 ; N učenica=146) osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=17). U sve razrede škola uključeni su učenici s teškoćama (N=28), u razvoju, u učenju, okolinski uvjetovanim čimbenicima. Inicijalnim ispitivanjima utvrdili smo pokazatelje kvalitete inkluzivnih procesa (dimenzije: kultura, politika, praksa) u trećim razredima osnovnih škola. Rezultati istraživanja slušanja su pokazali da su opći bolji uspjeh na pitanjima poslušanoga teksta postigli učenici kako tipičnoga razvoja, tako i učenici s teškoćama, u razredima s visokim pokazateljima inkluzivnih procesa. Trajno preispitivanje poučavanja i učenja, traženje učinkovitih metoda, suradnja i potpora te mjerenje i vrednovanje postignuća najvažnije je za razvoj inkluzije.

razumijevanje slušanog, znanstveno-popularni tekst, mjerenje postignuća, inkluzija, učenici

nije evidentirano

engleski

Listening comprehension of the third grade students in inclusive schools

nije evidentirano

listening comprehension, scientific-popular text, measuring achievement, inclusion, students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

198-198.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž.

Zagreb: Medicinska naklada

1849-6946

Podaci o skupu

International Scientific Psychology Conference 23rd Ramiro and Zoran Bujas days

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija