Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživački usmjerena nastava (CROSBI ID 646849)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena Istraživački usmjerena nastava // Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja / Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valeria (ur.). Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 151-165

Podaci o odgovornosti

Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena

hrvatski

Istraživački usmjerena nastava

Jedan od didaktičkih koncepata suvremene nastave jest istraživački usmjerena nastava. Sve više postaje središnjom temom didaktike, pokušava se istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunije primjene u većini nastavnih predmeta kako bi se maksimalno unaprijedio odgoj i obrazovanje djece i mladih. Tomu želi pridonijeti i ovaj rad, podijeljen u dvije cjeline. Prva razmatra teorijske osnove istraživački usmjerene nastave, po modelu problemske nastave, te obuhvaća spoznaje o njenom doprinosu aplikativnom, kreativnom i iskustvenom učenikovu znanju. Druga predstavlja elaboraciju empirijskog istraživanja, obavljenog s ciljem utvrđivanja prisutnosti istraživanja u tri nastavna predmeta: hrvatski jezik, strani jezik i matematika. Ovo poglavlje sadrži metodološki okvir istraživanja te analizu i interpretaciju učeničke procjene istraživački usmjerene nastave prema dobi, spolu i nastavnom predmetu (6. i 8. razredi, N=1167). Potvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u sve tri navedene varijable. Učenici su procijenili najvišom kvalitetu istraživanja u nastavi stranog jezika, nešto niže u nastavi hrvatskog jezika, a statistički značajno niže procijenili su kvalitetu istraživanja u nastavi matematike. Imajući u vidu doprinos istraživački usmjerene nastave, u kontekstu „vodiča” učenicima u postizanju vlastitih ciljeva učenja, suradnje i njihovo upućivanje u samospoznavanje, u zaključku se ističe potreba za odmicanjem od direktnog (frontalnog) poučavanja i oblikovanje procesa odgoja i obrazovanja u kojemu se očituje učenička aktivna participacija. Ističe se i kompetentnost učitelja, promatrana u slojevitoj složenosti, koja obilježava pedagoško-didaktički pristup u provođenju istraživački usmjerene nastave.

učenik ; učitelj ; istraživački usmjerena nastava

nije evidentirano

engleski

Investigation- based teaching

nije evidentirano

student ; teacher ; investigation- based teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

151-165.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja

Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valeria

Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici

978-86-87095-64-9

Podaci o skupu

9. međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici Sveučilišta u Novom Sadu: Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja

predavanje

18.09.2015-19.09.2015

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija