Budućnost razvojno-pedagoške službe u školi: nova kritička analiza (CROSBI ID 58571)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Silov, Mile
hrvatski
Budućnost razvojno-pedagoške službe u školi: nova kritička analiza
Škola je poseban organon društva koji sadrži petnaest podsustava i dvanaest temeljnih funkcija (Silov, 2003). Razvojno-pedagoška djelatnost poseban je podsustav škole, ali i „zajednički nazivnik“ za sve ostale podsustave škole. Ideja razvoja temeljna je ideja kojom se opravdava smisao postojanja razvojno-pedagoške djelatnosti (područja), razvojno-pedagoške službe (tima) i stručnih suradnika (specijaliziranih stručnjaka za razvoj). Školski pedagog jedan je od stručnih suradnika koji djeluje na programima razvoja u okviru razvojno-pedagoške službe. Pojava novih (specijaliziranih) stručnih suradnika značajno utječe na status školskog pedagoga u školi i razvojno-pedagoškoj službi. Na važnost predviđanja budućnosti razvojno-pedagoške službe u školi upozorili smo na II. kongresu pedagoga Hrvatske (Silov, 1988). Istraživanje smo provodili u četiri školske godine (od 1984/1985.-1987/1988.) na uzorku od 125 studenata pedagogije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Naše je istraživanje imalo obilježje empirijskog neeksperimentalnog istraživanja pomoću esej-testa. U ovome radu izvodimo novu kritičku analizu mišljenja i stavova o istraživanju budućnosti razvojno-pedagoške službe iz 1988. godine. Ponovno kritički valoriziramo bitna pitanja koja su važna za sadašnjost i budućnost razvojno-pedagoške službe u školi. Pitanja koja je autor postavio prije skoro tri desetljeća aktualna su i danas. Stručno mišljenje i stavove o autorovim predviđanjima budućnosti razvojno-pedagoške službe iz 1988. godine predstavili su i dva eksperta za navedena pitanja: Vladimir Jurić i Stjepan Staničić. Eksperti su odgovorili na pitanja koja je postavio autor u strukturiranom znanstvenom intervjuu. Istraživanje budućnosti razvojno-pedagoške službe ima obilježja kvalitativne metodologije.
budućnost ; škola ; razvojno-pedagoška služba ; školski pedagog
nije evidentirano
engleski
The Future of the Counselling Service in Schools: a New Critical Analysis
nije evidentirano
future ; school ; counselling service ; school counsellor (pedagogue)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
114-131.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga, zbornik u čast Stjepana Staničića
Turk, Marko
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7975-46-3