Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj : od prepoznavanja do primjene (CROSBI ID 238916)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Šimleša, Dražen ; Bušljeta Tonković, Anita ; Puđak, Jelena Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj : od prepoznavanja do primjene // Revija za sociologiju, 46 (2016), 3; 271-295. doi: 10.5613/rzs.46.3.2

Podaci o odgovornosti

Šimleša, Dražen ; Bušljeta Tonković, Anita ; Puđak, Jelena

hrvatski

Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj : od prepoznavanja do primjene

Rad donosi sažeti prikaz razvoja i preliminarnu analizu postojećeg stanja društvenog poduzetništva u Hrvatskoj. Aktualnosti ove teme pridonijela je gospodarska, pa i ekološka, kriza te strategije vladinih tijela usmjerene na društveno poduzetništvo. Prvi je cilj rada prikazati nastanak i razvoj tog oblika poduzetništva u Hrvatskoj, koji se odvijao usporedo s tranzicijskim procesom i pridruživanjem Europskoj uniji. Drugi je cilj preliminarni prikaz baze aktera društvenog poduzetništva i njihova kapaciteta. Istraživanje usmjereno na uspostavu te baze provedeno je krajem 2014. i početkom 2015. O akterima društvenog poduzetništva najprije su prikupljeni podaci iz postojećih baza vladinih tijela i drugih ustanova, nakon čega su provedeni kratki strukturirani intervjui s vodećim ljudima detektiranih aktera usmjereni na teme njihove djelatnosti, prihoda i zaposlenika. Dio prikupljenih podataka potom je provjeren usporedbom s podacima Financijske agencije i Registra neprofitnih organizacija. Uspostavljena baza uključuje 90 subjekata, od kojih većinu čine udruge i zadruge (83%). Više od trećine aktera djeluje u Splitsko- dalmatinskoj i Osječko-baranjskoj županiji, dok u šest županija nije lociran nijedan. Ukupni su godišnji prihodi više od polovine aktera manji od milijun kuna, ali je i više od polovine prihoda svih aktera ostvareno tržišnim poduzetničkim aktivnostima. Zaključuje se da društveno poduzetništvo u Hrvatskoj, premda se razvijalo bez institucionalne potpore, predstavlja sve važniji čimbenik gospodarskog oporavka. Njegov kapacitet i potencijal orijentiran je prema socijalno osjetljivom poslovnom modelu. Aktualna državna strategija vezana uz društveno poduzetništvo, kao i zakonska regulativa koja je u pripremi, mogu potaknuti novi val razvoja društvenog poduzetništva kakav ranije, zbog izostanka institucionalnih okvira, nije bio moguć.

društveno poduzetništvo ; društvena ekonomija ; treći sektor

nije evidentirano

engleski

Social Entrepreneurship in Croatia : From Recognition to Implementation

nije evidentirano

social entrepreneurship ; social economy ; third sector

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (3)

2016.

271-295

objavljeno

0350-154X

10.5613/rzs.46.3.2

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost