Deve (CROSBI ID 15093)

Urednička knjiga | ostalo

Deve / Đuričić, DRažen (ur.) Đurđevac: Vlastita naklada, 2017

Đuričić, DRažen

Deve

Kod nas do ove knjige nije postajlo štivo koji bi obrađivalo sličnu tematiku o nama egzotičinim životinjama, jednogrbim i dvogrbim devama. Ova knjiga je nastala kao plod skupljanja spoznaja o devama koje su nedavno pristigle u Đurđevački kraj kao atrakcija grada. Dosadašnje znanje o devama je bilo oskudno s gledišta struke i pružanja usluge liječenja ili preventive. Sada su na jednom mjestu objedinjene sve relevantne činjenice vezane uz specifičnosti anatomije, fiziologije, rasplođivanja, liječenja i bolesti deva. U uvodnom dijelu opisane su najznačajnije pustinje svijeta i Đurđevački pijesci. Slijedi sistematika i detaljan opis obje vrste deva te opis najznačajnih pasmina. U trećem poglavlju je opisana specifičnost građe tijela jednogrbe deve. Četvrto i peto poglavlje knjige obrađuje zarazne i nametničke bolesti deva. U idućim poglavljima je opisana anatomija spolnih organa, fiziologija rasplođivanja, rasplođivanje i biotehnologija rasplođivanja, fiziologija i patologija gravidnosti, porođaj te neke bolesti vezane uz rasplođivanje. Slijede poglavlja o lijekovima, hranidbi, otrovanjima te o uporabi devinog mlijeka i mesa. Posljednje poglavlje donosi zanimljivosti iz povijesti, deve u ratovima i osvajanjima. Knjiga sadržava 138 stranica s približno 60-tak originalnih fotografija, slika, crteža grafikona i histograma te 13 tablica. Obrađena materija potkrijepljena je s preko 140 podataka iz svjetske literature, pojačana vlastitim saznanjima. Ova će knjiga korisnike zasigurno naći ne samo u struci, već i kod ljudi željnih dodatnog znanja o ovim prekrasnim životinjama.

deve, hranidba, rasplođivanje, zarazne bolesti, paraziti

Camels

camels, nutrition, reproduction, infectious diseases, parasites