Psihometrijske karakteristike hrvatske verzije Upitnika intrinzične motivacije za vježbanje (IMI) (CROSBI ID 239079)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Cvenić, Josip ; Barić, Renata
hrvatski
Psihometrijske karakteristike hrvatske verzije Upitnika intrinzične motivacije za vježbanje (IMI)
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati neke psihometrijske karakteristike hrvatske verzije Upitnika intrinzične motivacije za vježbanje kako bi se provjerila njegova konstruktna valjanost, te usporediti dobivene rezultate sa rezultatima ostalih istraživanja na različitim populacijama. Istraživanje je provedeno nakon prvog semestra nastave tjelesne i zdravstvene kulture na uzorku 147 studenata Sveučilišta J.J. Strossmayer u Osijeku, kojeg su činili 45 studenata i 102 studentice u dobi od 18 do 19 godina. Za provjeru četverofaktorske strukture upitnika korištena je faktorska analiza, metoda glavnih komponenata uz varimax rotaciju. Rezultati su pokazali da hrvatska verzija Upitnika intrinzične motivacije (IMI) za vježbanje potvrđuje originalnu četverofaktorsku strukturu (interes/uživanje, percipirana kompetentnost, napor/važnost i pritisak/ tenzija) i objašnjava 69.68 % ukupne varijance ovog konstrukta. Od originalne strukture sa 18 čestica, odbačene su četiri zbog niske pouzdanosti, te se dobila finalna verzija sa 14 čestica. Cronbachov koeficijent alpha za cijeli upitnik iznosi 0.78, dok se vrijednosti koeficijenta pouzdanosti za sve četiri subdimenzije intrinzične motivacije kreću u rasponu 0.77 – 0.85. Raspon odgovora kod svih faktora kretao se od 3.00 - 3.80. Ukupno gledano, rezultati su pokazali da je hrvatska verzija Upitnika intrinzične motivacije za vježbanje (IMI) valjan, pouzdan i osjetljiv mjerni instrument koji se može koristiti za procjenu intrinzične motivacije studenata za tjelesno vježbanje na predmetu tjelesna i zdravstvena kultura, ali i šire.
faktorska analiza ; pouzdanost ; studenti ; tjelesna i zdravstvena kultura
nije evidentirano
engleski
Psychometric Properties of the Croatian Version of Intrinsic Motivation Inventory for Exercising (Imi)
nije evidentirano
factor analysis, reliability, students, physical education
nije evidentirano