Knjiga o Dubrovniku (1849. – 1852.) I – IV (CROSBI ID 15127)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Bakija, Katja Knjiga o Dubrovniku (1849. – 1852.) I – IV. Zagreb: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, 2005

Bakija, Katja

Knjiga o Dubrovniku (1849. – 1852.) I – IV

Knjiga o Dubrovniku temeljit je i cjelovit prikaz godišnjaka (njegovi pokretači i urednici nazivali su ga almanah) Dubrovnik cviet narodnog književstva/knjištva - prvog književnog časopisa na hrvatskom jeziku u Dubrovniku.Tiskana je u biblioteci “Rariteti” Erasmus Naklade (Zagreb, 2005.) u izdavačkom programu specijaliziranom za djela iz znanosti i umjetnosti. Uz monografsku studiju Katje Bakija tiskana su sva tri sveska časopisa koji je svojom koncepcijom (podjela na staro i novo književstvo) i izborom suradnika označio početak Hrvatskog narodnog preporoda u Dubrovniku. Autorica u uvodnom dijelu piše o časopisu kao činjenici književnog života i ukazuje na značaj periodičkih publikacija u literarnom razvoju te o prilikama koje su uvjetovale pokretanje Dubrovnika. Središnji dio mografske studije rasčlamba je sadržaja triju svezaka časopisa, odnosno njegovih dijelova. U prvom dijelu naslovljenom Staro književstvo objavljivani su uz popratne kritičke rasprave djela starih dubrovačkih pisaca (Bunića Vučića, Palmotića, Bruerovića), a u drugom dijelu (Novo književstvo/knjištvo) tiskani su različiti prilozi iz književnosti, pjesništva, narodnog stvaralaštva, povijesne studije i rasprave o jeziku recentnih autora. Biografski su prikazani urednici i suradnici u časopisu, a objavljena je bibliografija (po autorima) svih priloga tiskanih u tri sveska godišnjaka Dubrovnik cviet narodnog književstva/knjištva.

periodika, Dubrovnik cviet narodnog knjištva, Matija Ban, Medo Pucić, hrvatski narodni preporod

Book of "Dubrovnik" (1849. – 1852.) I – IV

periodical, Dubrovnik, flower of native literature, Matija Ban, Medo Pucić, Croatian nationa revivall