Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Smrt-priroda i vrijednost prenatalnog i postmortalnog nepostojanja (CROSBI ID 15159)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Biondić, Marin Smrt-priroda i vrijednost prenatalnog i postmortalnog nepostojanja. Zagreb: Ibis grafika, 2015

Podaci o odgovornosti

Biondić, Marin

hrvatski

Smrt-priroda i vrijednost prenatalnog i postmortalnog nepostojanja

Knjiga je podijeljena u tri cjeline. U prvoj cjelini iznose se, definiraju i ukratko problematiziraju, temeljne pretpostavke na kojima počiva rasprava o vrijednosti smrti. Drugim riječima, analiziraju se različite uporabe izraza „smrt“ (smrt kao događaj, kao proces, kao stanje) i veza između smrti i nepostojanja. U konačnici smrt se definira kao trajni i nepovratni prekid postojanja, tj. pretpostavlja se da smrću biće prestaje postojati. Na ovoj pretpostavci temelji se drugi, centralni dio knjige. Ako je smrt konačno uništenje bića, i ako smrću prestajemo postojati, pitanje je kako nešto može biti loše za nekoga tko ne postoji? Što je loše s nepostojanjem za onoga koji je prestao postojati? Možda smrt nema nikakvu vrijednost za one koji su umrli kao što je to mislio Epikur, „…dok ima nas nema smrti, kada nastupi smrt nema nas“, dakle, smrt nema veze s nama ni za vrijeme života ; jer još nije nastupila ; ni za vrijeme smrti ; jer više nema nas. Je li Epikur bio u krivu? Ako je, gdje je pogriješio? Je li uistinu moguće da ono što smatramo najvećim zlom, smrt, nije uopće zlo? Epikurov rimski nasljednik Lukrecije kaže da je bilo vrijeme u kojemu nismo postojali, vrijeme prije našeg rođenja, i da se toga vremena ne bojimo. Doći će i vrijeme kada nećemo postojati. Zašto bismo se bojali budućeg nepostojanja, a ne bojimo se prošlog? Možda zato što je buduće nepostojanje loše, a prošlo nije? Ali, zašto bi jedno bilo loše, a drugo ne, ako su i jedno i drugo jednaka stanja nepostojanja? Lukrecije kaže da su stanja jednaka i da nije loše ni jedno ni drugo. Je li Lukrecije bio u krivu? Ako je, gdje je pogriješio? Ovo su pitanja o vrijednosti smrti, tj. pitamo se je li smrt loša, dobra ili vrijednosno neutralna za osobu koja je umrla. Drugi dio knjige propituje odgovore na navedena pitanja i implikacije tih odgovora iz suvremene perspektive tzv. analitičke filozofije.

epikurizam, hedonizam, komparativizam, lišavanje, nepostojanje, smrt, terminacija

nije evidentirano

engleski

Death- nature and value of prenatal and postmortal nonexistence

nije evidentirano

annihilation, comparativism, death, deprivation, epicureanism, nonexistence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Ibis grafika

2015.

978-953-6927-97-5

208

objavljeno

Povezanost rada

Filozofija