Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku (CROSBI ID 410600)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Truck-Biljan, Ninočka Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku / Bagarić Medve, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Truck-Biljan, Ninočka

Bagarić Medve, Vesna

hrvatski

Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku

Utjecaj standardiziranoga jezičnog ispitivanja na poučavanje i učenje, nazvan povratni učinak (engl. washback effect), vrlo je aktualna tema istraživanja u svijetu. U Hrvatskoj je standardizirano jezično ispitivanje kao dio završnoga ispita državne mature u srednje škole uvedeno prvi put školske 2009./2010. godine. Povezanost između standardiziranog oblika ispitivanja, poučavanja i učenja stranoga jezika kod nas nije istražena, a u svijetu još uvijek postoji veliki nedostatak empirijskih istraživanja o posljedicama standardiziranoga ispitivanja na rezultate poučavanja i učenja. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi i opisati povratni učinak standardiziranoga jezičnog ispitivanja u državnoj maturi na pisani izričaj u engleskom i njemačkom kao stranome jeziku. Istraživanje se sastoji od dvije dionice. U sklopu prve, koja se odnosila na utvrđivanje povratnoga učinka na nastavni proces, obavljen je uvid u dokumentaciju (nastavne planove i programe te ispitne kataloge državne mature iz stranih jezika) te provedeno intervjuiranje i anketiranje nastavnika koji su pripremali učenike završnih razreda srednjih škola gimnazijskoga programa iz pet županija Slavonije i Baranje za prvu i drugu državnu maturu u Hrvatskoj. U sklopu druge dionice istraživanja, koja se odnosila na utvrđivanje povratnoga učinka jezičnoga ispitivanja na kvalitetu pisanoga izričaja učenika, obavljena je kvantitativna i kvalitativna lingvistička raščlamba 100 eseja na engleskom i 100 sastavaka na njemačkom jeziku s prve i druge državne mature, koje su pisali učenici iz pet slavonsko-baranjskih županija. Pozornost se usmjerila na ispunjavanje zahtjeva jezičnoga ispita koji su se odnosili na strukturu (ustrojstvo) te koherenciju i koheziju pisanih uradaka. U raspravi koja je uslijedila uspoređeni su svi kvantitativni i kvalitativni rezultati obje dionice istraživanja. Utvrđen je povratni učinak na poučavanje pisanja i na pisani izričaj. Osim povoljnih i nepovoljnih, uočena su i druga obilježja povratnoga učinka na nastavni proces kao što su primjerice složenost i namjeravanost. Vidljive su promjene i u kakvoći jezičnoga izražavanja u eseju i sastavku kao diskursnim (i diskurzivnim) oblicima pisanoga teksta. Kvalitativna usporedba rezultata obaju dionica istraživanja upozorava na povratni učinak standardnoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u engleskom i njemačkom ka

standardizirano jezično ispitivanje, povratni učinak, nastavni proces, kakvoća pisanoga izričaja

nije evidentirano

engleski

Washback effect of the standardized language testing on the foreign language written production

nije evidentirano

standardized language testing, washback effect, the teaching process, the quality of written expression

nije evidentirano

Podaci o izdanju

285

20.02.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija