Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Robinsonova lista - pregled europskih i svjetskih iskustva (CROSBI ID 648628)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Habek, Ela ; Dobrinić, Damir Robinsonova lista - pregled europskih i svjetskih iskustva // Zbornik radova / Grmuša, Tanja ; Rocco, Sanja ; Šipić, Nevenka et al. (ur.). Zagreb, 2016. str. 445.-456

Podaci o odgovornosti

Habek, Ela ; Dobrinić, Damir

hrvatski

Robinsonova lista - pregled europskih i svjetskih iskustva

Kampanje izravnog marketinga baziraju se na bazama podataka o kupcima. Rezultat segmentiranja tih baza su takozvane poštanske liste. Poštanske liste sadrže kontakt podatke osoba prema kojima se provodi promotivno prodajna komunikacija, a s obzirom na način prikupljanja (sastavljanja) mogu biti vlastite, kupljene ili razmijenjene. S aspekta boljeg odaziva i većeg povjerenja kupaca vlastite liste svakako su najkvalitetnije. Kupljene ili razmijenjene liste sa sobom nose rizik niske kvalitete u smislu neadekvatnog pokrivanja ciljnog segmenta, kao i rizik da korisnik te liste dobije atribut „spamer“ što može imati vrlo negativan utjecaj na njegov ugled. Legislativa vrlo precizno definira način prikupljanja i korištenje osobnih podataka pri čemu osoba čiji se podaci obrađuju ima potpuni nadzor nad tim procesom. Posebno je naglašena obveza upoznavanja sa svrhom korištenja podataka. Ukoliko se podaci namjeravaju prodavati ili razmjenjivati nužno je odobrenje osobe čiji su podaci u pitanju. Kako se u praksi pojavljuju slučajevi kršenja zakona s jedne strane te primjene jednostavne generičke segmentacije u kampanjama s druge strane, države na nacionalnim razinama formiraju liste/registre onih koji ne žele primati promidžbeno/prodajne poruke i/ili pozive. Liste se javljaju pod različitim nazivima poput: „opt out“ liste, „do not call“ liste, „spamm“ liste, Robinsonove liste i sl. U Hrvatskoj izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača koje su stupile na snagu u krajem 2015. godine propisuju postojanje registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona. Do ovih zakonskih izmjena tvrtke kojima je povjerenje kupaca „conditio sine qua non“ njihovog poslovanja vodile su vlastite registre/liste. Donošenjem izmjena zakona usklađivanje vlastitih lista s registrom postaje obveza za sve koji provode kampanje izravnog marketinga. U radu će se analizirati problematika zaštite primatelja od prijama neželjenih promidžbeno/prodajnih poruka te dati pregled europskih i svjetskih iskustva u izradi i primjeni Robinsonovih lista.

Robinsonova lista, baze podataka, poštanske liste, privatnost, neželjena pošta

nije evidentirano

engleski

Robinson's list – Overview of European and International Experience

nije evidentirano

Robinson lists, database, postal (mailing) lists, privacy, unwanted (junk) mail

nije evidentirano

Podaci o prilogu

445.-456..

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova

Grmuša, Tanja ; Rocco, Sanja ; Šipić, Nevenka ; Zavišić, Željka

Zagreb:

978-953-57657-8-3

Podaci o skupu

"Fedor Rocco" Druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija

predavanje

18.04.2016-18.04.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Ekonomija