Robinsonova lista - pregled europskih i svjetskih iskustva (CROSBI ID 648628)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Habek, Ela ; Dobrinić, Damir
hrvatski
Robinsonova lista - pregled europskih i svjetskih iskustva
Kampanje izravnog marketinga baziraju se na bazama podataka o kupcima. Rezultat segmentiranja tih baza su takozvane poštanske liste. Poštanske liste sadrže kontakt podatke osoba prema kojima se provodi promotivno prodajna komunikacija, a s obzirom na način prikupljanja (sastavljanja) mogu biti vlastite, kupljene ili razmijenjene. S aspekta boljeg odaziva i većeg povjerenja kupaca vlastite liste svakako su najkvalitetnije. Kupljene ili razmijenjene liste sa sobom nose rizik niske kvalitete u smislu neadekvatnog pokrivanja ciljnog segmenta, kao i rizik da korisnik te liste dobije atribut „spamer“ što može imati vrlo negativan utjecaj na njegov ugled. Legislativa vrlo precizno definira način prikupljanja i korištenje osobnih podataka pri čemu osoba čiji se podaci obrađuju ima potpuni nadzor nad tim procesom. Posebno je naglašena obveza upoznavanja sa svrhom korištenja podataka. Ukoliko se podaci namjeravaju prodavati ili razmjenjivati nužno je odobrenje osobe čiji su podaci u pitanju. Kako se u praksi pojavljuju slučajevi kršenja zakona s jedne strane te primjene jednostavne generičke segmentacije u kampanjama s druge strane, države na nacionalnim razinama formiraju liste/registre onih koji ne žele primati promidžbeno/prodajne poruke i/ili pozive. Liste se javljaju pod različitim nazivima poput: „opt out“ liste, „do not call“ liste, „spamm“ liste, Robinsonove liste i sl. U Hrvatskoj izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača koje su stupile na snagu u krajem 2015. godine propisuju postojanje registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona. Do ovih zakonskih izmjena tvrtke kojima je povjerenje kupaca „conditio sine qua non“ njihovog poslovanja vodile su vlastite registre/liste. Donošenjem izmjena zakona usklađivanje vlastitih lista s registrom postaje obveza za sve koji provode kampanje izravnog marketinga. U radu će se analizirati problematika zaštite primatelja od prijama neželjenih promidžbeno/prodajnih poruka te dati pregled europskih i svjetskih iskustva u izradi i primjeni Robinsonovih lista.
Robinsonova lista, baze podataka, poštanske liste, privatnost, neželjena pošta
nije evidentirano
engleski
Robinson's list – Overview of European and International Experience
nije evidentirano
Robinson lists, database, postal (mailing) lists, privacy, unwanted (junk) mail
nije evidentirano
Podaci o prilogu
445.-456..
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova
Grmuša, Tanja ; Rocco, Sanja ; Šipić, Nevenka ; Zavišić, Željka
Zagreb:
978-953-57657-8-3
Podaci o skupu
"Fedor Rocco" Druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija
predavanje
18.04.2016-18.04.2016
Zagreb, Hrvatska