Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu (CROSBI ID 58773)

Prilog u knjizi | ostalo

Ivanov, Lozena Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 233-256

Podaci o odgovornosti

Ivanov, Lozena

hrvatski

Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu

Samoefikasnost je uvjerenje pojedinca o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja akcija potrebnih za ostvarenje željenih ishoda. Osoba će pri procjeni samoefikasnosti za izvršenje nekog zadatka u konkretnom kontekstu procjenjivati da li posjeduje sposobnosti, vještine, znanja i druge neophodne resurse koji će mu osigurati uspješno dostizanje željenog cilja. Ukoliko je procjena pozitivna osoba će se upustiti u izvršavanje tog zadatka, a time i povećati vjerojatnost da će ga uspješno realizirati. Ali, ako je procjena negativna, osoba neće niti započeti s potrebnim ponašanjem i zasigurno ne može doživjeti uspjeh. Nakon čitanja ovog poglavlja moći ćete opisati ulogu uvjerenja o samoefikasnosti u obavljanju ravnateljskog posla te u ukupnom funkcioniranju i kvaliteti škole. Naime, u tekstu se objašnjava što samoefikasnost jeste, kao i preko kojih medijacijskih procesa ona utječe na ponašanje. Tako ćete biti u stanju definirati samoefikasnost i objasniti kako samoefikasnost sudjeluje u ponašanju čovjeka u konkretnim zadacima. Navode se faktori koji sudjeluju u razvoju uvjerenja o samoefikasnosti. Stoga ćete moći identificirati izvore samoefikasnosti i opisati promjene u samoefikasnosti putem izlaganja različitim izvorima samoefikasnosti. Dalje se u tekstu prikazuje situacionistička priroda samoefikasnosti koja će vam omogućiti povezivanje uvjerenja o samoefikasnosti s vrstom aktivnosti i specifičnostima situacije u kojima se procjena vrši. Iznose se rezultati dosadašnjih istraživanja koji pokazuju da je samoefikasnost ravnatelja povezana s čitavim nizom njihovih osobina i ponašanja koja mogu direktno ili indirektno utjecati na postizanje željenih obrazovnih ciljeva. Također, naglašava se važnost obrazovanja ravnatelja za uvjerenje o samoefikasnosti. Na temelju svega navedenog moći ćete procijeniti ulogu adekvatne permanentne edukacije ravnatelja u razvoju samoefikasnosti i ukupnoj uspješnosti u obavljanju ovog kompleksnog posla.

samoefikasnost, izvori samoefikasnosti, ravnatelj

nije evidentirano

engleski

School principals' self-efficacy

nije evidentirano

self-efficacy, sources of self-efficacy, principal

nije evidentirano

Podaci o prilogu

233-256.

objavljeno

Podaci o knjizi

Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja

Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor

Zadar: Sveučilište u Zadru

2016.

978-953-331-130-2

Povezanost rada

Psihologija