Savjetovanje mladih: okvir za provedbu posebne obveze uključivanja u pojedinačni ili skupni psihosocijalni tretaman u savjetovalištu za mlade (CROSBI ID 15194)

Urednička knjiga | monografija (stručna)

Savjetovanje mladih: okvir za provedbu posebne obveze uključivanja u pojedinačni ili skupni psihosocijalni tretaman u savjetovalištu za mlade / Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Žižak, Antonija (ur.) Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017

Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Žižak, Antonija

Žižak, Antonija

Savjetovanje mladih: okvir za provedbu posebne obveze uključivanja u pojedinačni ili skupni psihosocijalni tretaman u savjetovalištu za mlade

Ova knjiga nastala je kao pokušaj objedinjavanja spoznaja razvijenih kroz različite aktivnosti vezanih uz teorijski i zakonski okvir, istraživanja, provedbu i stručne rasprave o posebnoj obvezi uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade, osoba u dobi od 14 do 21 godine, koje su na neki način došle u sukob sa zakonom. Radi se o vrlo specifičnom tipu savjetovanja, jer se ono provodi u posebnim okolnostima i s ciljanom populacijom. Istovremeno, radi se o tretmanskoj intervenciji koja, kao i sve intervencije namijenjene djeci i mladima s problemima u ponašanju, počiva na dvije vrste ciljeva – razvojnim i normalizacijskim. Razvojni ciljevi povezani su s uobičajenim razvojnim promjenama koje se kod svih osoba događaju u određenoj razvojnoj fazi manje- više na sličan način. Normalizacijski ciljevi povezani su s promjenama iniciranim tijekom intervencije, kao što su redukcija simptoma, promocija normalnog razvoja, poticanje razvoja autonomije i samopouzdanja te generalizacija postignuća, odnosno prijenos postignute promjene u druge životne okolnosti i u buduće vrijeme. Slijedom toga, ova knjiga ima nekoliko ciljeva. U provom redu sažeto opisati i podsjetiti što je savjetovanje, ponuditi definicije i opise specifičnosti tog univerzalnog oblika pomoći kad se provodi s osobama koje to nisu same odabrale i s mladim ljudima (adolescentima), kao i njihova obilježja koja je pritom nužno uvažiti. Drugi cilj knjige je problematizirati pitanje savjetovanja osoba koje to nisu izabrale vlastitom voljom te temeljem teorijskih i zakonskih okvira, stručnih iskustava i rezultata ciljanog istraživanja opisati obilježja navedene posebne obveze utemeljene na savjetovanju. Koja su obilježja praktične provedbe posebne obveze uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade i kako tu praksu standardizirati, pitanja su značajna za treći cilj ove knjige, definiran kao postavljanje ishodišta za izgradnju dobre prakse u tom području. Organizacijom rukopisa u tri dijela slijede se ciljevi knjige. Jedanaest autorica, među kojima jedne imaju više iskustva sa savjetovanjem, a druge više iskustva s pisanjem, prihvatilo se ostvarenja navedenih ciljeva. Je li lakše provoditi savjetovanje s mladima ili o tome pisati?, dilema je s kojom su se bavile ne samo tijekom pripreme ove knjige nego će se i dalje baviti. Sve navedeno dovelo je do toga da se ova knjiga odupire uobičajenim načinima kategorizacije literature. Naime, dijelovi knjige i pojedina poglavlja imaju različita obilježja, od stručnih preko preglednih i teorijskih pa do znanstvenih tekstova. Slično je i s ovim Predgovorom. On svoje nastavke ima u tri Uvoda koja su smještena na početak svakog dijela knjige, a kojima je svrha upoznati zainteresirane čitatelje (nadamo se stručnjake i studente) sa svrhom i sadržajima pojedinih dijelova knjige.

savjetovanje mladih ; posebna obveza ; maloljenti počinitelji kaznenih djela ; nedobrovoljni klijenti ; motivacija za promjenu

Counseling Youth: Framework for mandatory psychosocial counseling

counseling ; joung offendres ; alternative sanctions ; involuntary clients ; motiavtion for change