Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poslovno odlučivanje temeljeno na poznavanju informacija iz mrežnog sučelja (CROSBI ID 410735)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šercer, Mario Poslovno odlučivanje temeljeno na poznavanju informacija iz mrežnog sučelja / Horvat, Jasna (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2016

Podaci o odgovornosti

Šercer, Mario

Horvat, Jasna

hrvatski

Poslovno odlučivanje temeljeno na poznavanju informacija iz mrežnog sučelja

Dinamika suvremenog poslovanja svim sudionicima poslovnog procesa svakodnevno stvara izazove prilikom donošenja odluka svekolikog karaktera, nerijetko i po više puta dnevno. U velikom broju slučajeva neke odluke potrebno je donijeti u što kraćem roku, a informacije raspoložive za donošenje ispravne odluke nisu uvijek dostupne i dostatne. Tražitelji informacija često raspolažu s više različitih izvora s kojih je na najrazličitije načine moguće prikupiti potrebne informacije. Bitnu ulogu prilikom donošenja poslovnih odluka imaju uvjeti u kojima se odluke donose, a na izbor izvora informacija kao i na donošenje poslovnih odluka utječu izravno ili neizravno. Kriteriji odabira izvora informacija i procjene njihove kvalitete različiti su, ali svi imaju jedan, zajednički cilj – osigurati upotrebljive i pravovremene informacije. Uporaba računala i interneta u suvremenom poslovanju ne samo kao sredstvo komunikacije već kao neiscrpan izvor svih vrsta informacija postaje nezaobilazno. Informatizacija i internetizacija u velikoj mjeri olakšavaju, ali i ubrzavaju poslovne procese te poslovanje općenito. Jedan od bržih, praktičnih i jednostavnih načina prikupljanja potrebnih poslovnih informacija suvremenog doba predstavlja korištenje mrežnog sučelja, tj. interneta. Internet postaje dostupan sve većem broju korisnika, kako privatno tako i poslovno, a pristup internetu omogućen je u najvećoj mjeri svim zaposlenicima, neovisno o hijerarhiji. U teorijskom dijelu rada pojašnjeni su okviri poslovnog odlučivanja, predstavljene su dosadašnje teorijske spoznaje o informacijama u poslovnom odlučivanju, problemima koji se najčešće pojavljuju prilikom njihovog prikupljanja te o internetu kao informacijskom sučelju u poslovnom odlučivanju. Istraživanjem provedenim u okviru ovog doktorskog rada obuhvaćeno je deset metalskih poduzeća u Međimurskoj županiji. Ispitano je kojim se izvorima i obilježjima izvora prilikom prikupljanja informacija pridaje najviše važnosti te je pokazana razlikovna uloga interneta kao izvora informacija pri donošenju poslovnih odluka s obzirom na očekivanja od interneta kao izvora informacija i na ocjenu upotrebljivosti informacija dobivenih na internetu. Utvrđene su razlike u zadovoljstvu djelatnika menadžmentom, uspješnosti poslovanja poduzeća te u kvaliteti informacija koju proizvodni djelatnici dobivaju od menadžmenta s obzirom na posvećivanje važnosti internetu kao izvoru informacija pri donošenju poslovnih odluka. Osim toga, utvrđene su razlike u zadovoljstvu zaposlenika menadžmentom ovisno o poduzeću u kojem su zaposleni. Na temelju rezultata analize kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjem prikupljenih podataka razrađen je Model učinkovitog odlučivanja na temelju informacija iz mrežnog sučelja (Model UOMS). Modelom je predložen algoritam procesa uspješnog i učinkovitog donošenja poslovnih odluka temeljenih na informacijama prikupljenim s mrežnog sučelja pri čemu mrežno sučelje predstavlja njihov primarni izvor.

poslovno odlučivanje, odluka, izvori informacija, internet, mrežno sučelje

Dynamics of modern business creates everyday challenges to all participants of business process when they are making different character decisions, often several times a day. In many cases, some decisions should be made as soon as possible, and the information available for making the right decisions are not always available and sufficient. Information users often have more different sources from which is possible to collect in many different ways all the necessary information. An important role when making business decisions have conditions in which decisions are made, and they are directly or indirectly affecting the choice of information sources as well as making business decisions. Selection criteria for information sources and for evaluation of their quality are different, but all have one common goal- to provide useful and timely information. The use of computers and Internet in modern business, not only as means of communication but as an inexhaustible source of all kinds of information becomes unavoidable. Computerization and internetisation greatly facilitate and accelerate business processes and business in general. One of the fastest, practical and simple ways of modern

engleski

Business decisions based on knowledge of the informations from the network interface

nije evidentirano

business decision-making, decision, information’s sources, Internet, network interface

nije evidentirano

Podaci o izdanju

230

14.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija