Between Politics, Social Satire and Ideology - Fadil Hadžič as a Cartoonist (CROSBI ID 327774)

Prilog u časopisu | ostalo

Dulibić, Frano Between Politics, Social Satire and Ideology - Fadil Hadžič as a Cartoonist Fadil Hadžić: Rani radovi 1943. - 1952. (radni naslov knjige, ur. Veljko Krulčić), (2017),

Dulibić, Frano

Between Politics, Social Satire and Ideology - Fadil Hadžič as a Cartoonist

Čitav Hadžićev opus može se sažeto iskazati kao istraživanje različitih mogućnosti suživota slike i teksta, odnosno, stvaranja teksta koji se pretvara u slike i crtanja ili slikanja kojim se prikazuje narativan sadržaj. To se može potvrditi posebno u njegovu dramskom dijelu opusa. Dakako da Hadžić nikada spomenute odnose slike i teksta nije shvaćao doslovno jer je iznimno dobro poznavao različite prirode svakog medija i poštivao integritet i specifičnosti svakog likovnog ili tekstualnog načina izražavanja i u mnogima od njih se izvrsno snalazio. Postoji i neka nevidljiva sudbinska nit koja je nižući Hadžićeve razne profesionalne preokupacije odredila da njegov početak i kraj budu vezani uz crtež i sliku. Iako se karikaturi nakon mladenačkih dana više nije vraćao, njegovo praktično razumijevanje likovnog humora doprinijelo je njegovom kazališnom razumijevanju scenskog prostora kao i kadra filmske slike. Stoga možemo zaključiti da Hadžićeve karikature, iako kao kratkotrajna faza u golemom i raznovrsnom Hadžićevom opusu, predstavljaju polazišnu točku za razumijevanje njegove ličnosti bez koje je nezamisliv velik dio hrvatske poslijeratne kulture.

Fadil Hadžić, graphic cartoons, political ideology, political propaganda,

2017.