Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju (CROSBI ID 649125)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju
Svako tranzicijsko razdoblje predstavlja više ili manje stresno iskustvo za većinu ljudi, a procjene stresnosti takvih situacija redovito su rezultat percipiranih zahtjeva situacije u odnosu na percipirane osobne izvore suočavanja. U literaturi je teško naći operacionalnu definiciju prilagodbe ali bi je možda u njenom širem smislu mogli shvatiti kao sklad ili ravnotežu između zahtjeva i potreba pojedinca i okoline. U razdoblju adolescencije događa se cijeli niz promjena koje utječu na razvoj pojedinca, a jedna od većih tranzicijskih promjena jest i prijelaz na studij. To je tranzicijsko razdoblje koje stavlja simultano teške zahtjeve kroz socijalne i psihološke promjene. Tranzicija na viši stupanj školovanja privremeno mijenja raspoloženje i ponašanje ali iza toga za većinu studenata uglavnom slijedi prilagodba. Upravo s ciljem provjere prilagodbe studenata na studij proveden je i drugi dio istraživanja kojim je obuhvaćeno 109 studenata prve godine Filozofskog fakulteta i Visoke učiteljske škole u Zadru. Primijenjeni su gotovo isti upitnici kao u prvom ispitivanju i dodane su još neke nove skale procjene. Tako su uz procjenu socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća i socijalne uspješnosti, primijenjene i skale opće i socijalne samoefikasnosti, usamljenosti, studijskog opterećenja, samopoštovanja i stavova prema sebi. Rezultati su pokazali da između dvije primjene postoje značajne razlike u posljedicama socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća pri čemu je korištenje tih procjena na početku studija imalo povoljnije ishode za studente. Također se pokazalo da značajne razlike postoje i u posljedicama pojedinačnih temporalnih usporedbi kako u području postignuća tako i u području procjene socijalne uspješnosti. Značajne su razlike dobivene i u općoj samoefikasnosti pri čemu se studenti na početku studija osjećaju efikasnije nego pred kraj prve godine studija.
Prilagodba ; socijalne usporedbe ; temporalne usporedbe
nije evidentirano
engleski
Self-efficacy and different types of comparisons during the adjustment to study
nije evidentirano
Adjustment ; social comparison ; temporal comparison
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-28.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIII. Dani psihologije - Sažetci
Sorić, Izabela
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
XIII Dani psihologije
predavanje
23.05.2002-25.05.2002
Zadar, Hrvatska